Předmět: Ateliér Digitální Design 9

» Seznam fakult » FMK » KADD
Název předmětu Ateliér Digitální Design 9
Kód předmětu KADD/MD9AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Tvorba experimentálních a novátorských řešení, i řešení určených k realizaci, vždy přímo souvisejících s charakterem daného projektu. Student přebírá zodpovědnost a iniciativu za svůj další rozvoj, cvičení menšího rozsahu i komplexně pojaté projekty definuje samostatně po konzultaci s pedagogem.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Sebereflexe, Individuální práce studentů
  • Domácí příprava na výuku - 450 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace.
Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace.
Výsledky učení
Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Prohlubuje nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle.
Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Prohlubuje nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle.
důkladně rozumí principům vizuální komunikace
důkladně rozumí principům vizuální komunikace
komunikační design
komunikační design
detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
UI/UX design
detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
UI/UX design
rozumí problematice UI/UX designu
rozumí problematice UI/UX designu
infografika
infografika
typografie
typografie
má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu
má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu
kreativní SW nástroje
zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu
zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu
kreativní SW nástroje
Odborné dovednosti
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
rešerše / výzkum dané problematiky
rešerše / výzkum dané problematiky
analýza problému
analýza problému
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
definice cíle projektu
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
definice cíle projektu
navrhování řešení
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
navrhování řešení
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
prezentace výsledného návrhu
prezentace výsledného návrhu
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Sebereflexe
Grafické a výtvarné činnosti
Sebereflexe
Individuální práce studentů
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • BOHNACKER, Hartmut. Generative Design: Visualize, Program, and Create with Processing. ISBN 1616890770.
  • COTTON, Bob. The Cyberspace Lexicon. ISBN 0714832677.
  • DE BOTON, Alain. Architektura štestí: tajné umění zařídit si život. ISBN 9788087162644.
  • KLANTEN, Robert; EHMANN, Sven; SCHULZE, Floyd. Visual Storytelling: Inspiring a New Visual Language. ISBN 3899553756.
  • MONTEIRO, Mike. Design Is a Job. ISBN 19375570.
  • REENA, Jana. New Media Art. ISBN 3836514133.
  • SHIFFMAN, Daniel. The Nature of Code: Simulating Natural Systems with Processing. The Nature of Code. ISBN 0985930802.
  • WALTER, Aaron. Designing for Emotion. ISBN 1937557006.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr