Vyučující
|
-
Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tvorba experimentálních a novátorských řešení, i řešení určených k realizaci, vždy přímo souvisejících s charakterem daného projektu. Student přebírá zodpovědnost a iniciativu za svůj další rozvoj, cvičení menšího rozsahu i komplexně pojaté projekty definuje samostatně po konzultaci s pedagogem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Sebereflexe, Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 450 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace. |
Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace. |
Výsledky učení |
---|
Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Prohlubuje nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle. |
Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Prohlubuje nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle. |
důkladně rozumí principům vizuální komunikace |
důkladně rozumí principům vizuální komunikace |
komunikační design |
komunikační design |
detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
UI/UX design |
detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
UI/UX design |
rozumí problematice UI/UX designu |
rozumí problematice UI/UX designu |
infografika |
infografika |
typografie |
typografie |
má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu |
má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu |
kreativní SW nástroje |
zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu |
zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu |
kreativní SW nástroje |
Odborné dovednosti |
---|
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
rešerše / výzkum dané problematiky |
rešerše / výzkum dané problematiky |
analýza problému |
analýza problému |
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
definice cíle projektu |
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
definice cíle projektu |
navrhování řešení |
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
navrhování řešení |
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
prezentace výsledného návrhu |
prezentace výsledného návrhu |
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Sebereflexe |
Grafické a výtvarné činnosti |
Sebereflexe |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
BOHNACKER, Hartmut. Generative Design: Visualize, Program, and Create with Processing. ISBN 1616890770.
-
COTTON, Bob. The Cyberspace Lexicon. ISBN 0714832677.
-
DE BOTON, Alain. Architektura štestí: tajné umění zařídit si život. ISBN 9788087162644.
-
KLANTEN, Robert; EHMANN, Sven; SCHULZE, Floyd. Visual Storytelling: Inspiring a New Visual Language. ISBN 3899553756.
-
MONTEIRO, Mike. Design Is a Job. ISBN 19375570.
-
REENA, Jana. New Media Art. ISBN 3836514133.
-
SHIFFMAN, Daniel. The Nature of Code: Simulating Natural Systems with Processing. The Nature of Code. ISBN 0985930802.
-
WALTER, Aaron. Designing for Emotion. ISBN 1937557006.
|