Předmět: Multimediální prezentace 2

» Seznam fakult » FMK » KADD
Název předmětu Multimediální prezentace 2
Kód předmětu KADD/MD8MP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
- Úvod do problematiky formou několika přednášek zaměřenými nad prezentacemi festivalů nových medií, představení již stávajících site specific instalací a umělců, kteří pracují s novými medií. - Seznámeni se technickýma pomůckami pro tvorbu site specific instalaci - leap motion, kinect, arduino + čidla. - Představení v softwarech MadMapper a Resolume Arena 7, Touch designer. - Navržení alternativních prezentací. - Hledání konkretního konceptu. - Rozpracování konceptu- anotaci, popis, technické specifikace, ekonomická kalkulace. - Příprava a realizování konceptu prezentace. - Samostatný finální produkt prezentovány jako umělecké dílo na výstavě -site specifik instalace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Individuální práce studentů
Předpoklady
Odborné znalosti
Pokusit se vytvořit něco, čím překročím svou komfortní zónu-vytvořit něco co bude mimo okraj svého ateliéru.
Pokusit se vytvořit něco, čím překročím svou komfortní zónu-vytvořit něco co bude mimo okraj svého ateliéru.
Výsledky učení
Studen bude schopen vymyslet konkrétní koncept a zpracovat celkovou dokumentaci, která bude obsahovat kurátorskou anotaci, fyzický popis, technické specifikace a ekonomickou kalkulaci.
Studen bude schopen vymyslet konkrétní koncept a zpracovat celkovou dokumentaci, která bude obsahovat kurátorskou anotaci, fyzický popis, technické specifikace a ekonomickou kalkulaci.
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu.
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu.
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu
Popsat metody použité při zpracování úkolu
Popsat metody použité při zpracování úkolu
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením
Odborné dovednosti
Identifikovat problém
Identifikovat problém
Analyzovat stávající stav řešené problematiky
Analyzovat stávající stav řešené problematiky
Navrhnout alternativy / možností řešení
Navrhnout alternativy / možností řešení
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Přednášení
Přednášení
Individuální práce studentů
Demonstrace
Demonstrace
Grafické a výtvarné činnosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • Buzan Tony, Buzan Barry. Myšlenkové mapy: probuďte svou kreativitu, zlepšete svou paměť, změňte svůj život. Brno, 2012. ISBN 9788026500308.
  • Chen Wang. Interactive Installation Art & Design. Hong Kong, 2020. ISBN 9881998581.
  • Klanten, Robert , Ehmann, Sven , Hübner, Matthias , Sinofzik, Anna. High touch : tactile design and visual explorations. Berlin, 2012. ISBN 978-3-89955-444-1.
  • Klanten Robert. A Touch of Code: Interactive Installations and Experiences. Berlin, 2011. ISBN 978-3899553314.
  • Leopoldseder Hannes. Internaional Compendium Prix Ars Electronica. Berlin, 2018. ISBN 978-3-7757-4442-3.
  • Paul Christiane. Digital Art. London, 2015. ISBN 978-0500204238.
  • Sandu Publishing. New media installation : technology in public art. Berkeley, 2018. ISBN 9781584237181.
  • Shanbeum Phaedra. The Digital Interface and New Media Art Installations. New York, 2020. ISBN 978-1138605879.
  • Sven Ehmann. Tangible: High Touch Visuals. ISBN 978-3899552324.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr