Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Úvod do problematiky formou několika přednášek zaměřenými nad prezentacemi festivalů nových medií, představení již stávajících site specific instalací a umělců, kteří pracují s novými medií. - Seznámeni se technickýma pomůckami pro tvorbu site specific instalaci - leap motion, kinect, arduino + čidla. - Představení v softwarech MadMapper a Resolume Arena 7, Touch designer. - Navržení alternativních prezentací. - Hledání konkretního konceptu. - Rozpracování konceptu- anotaci, popis, technické specifikace, ekonomická kalkulace. - Příprava a realizování konceptu prezentace. - Samostatný finální produkt prezentovány jako umělecké dílo na výstavě -site specifik instalace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Individuální práce studentů
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pokusit se vytvořit něco, čím překročím svou komfortní zónu-vytvořit něco co bude mimo okraj svého ateliéru. |
Pokusit se vytvořit něco, čím překročím svou komfortní zónu-vytvořit něco co bude mimo okraj svého ateliéru. |
Výsledky učení |
---|
Studen bude schopen vymyslet konkrétní koncept a zpracovat celkovou dokumentaci, která bude obsahovat kurátorskou anotaci, fyzický popis, technické specifikace a ekonomickou kalkulaci. |
Studen bude schopen vymyslet konkrétní koncept a zpracovat celkovou dokumentaci, která bude obsahovat kurátorskou anotaci, fyzický popis, technické specifikace a ekonomickou kalkulaci. |
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. |
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. |
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu |
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu |
Popsat metody použité při zpracování úkolu |
Popsat metody použité při zpracování úkolu |
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace |
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace |
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením |
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením |
Odborné dovednosti |
---|
Identifikovat problém |
Identifikovat problém |
Analyzovat stávající stav řešené problematiky |
Analyzovat stávající stav řešené problematiky |
Navrhnout alternativy / možností řešení |
Navrhnout alternativy / možností řešení |
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení |
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení |
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt |
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Přednášení |
Přednášení |
Individuální práce studentů |
Demonstrace |
Demonstrace |
Grafické a výtvarné činnosti |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
Buzan Tony, Buzan Barry. Myšlenkové mapy: probuďte svou kreativitu, zlepšete svou paměť, změňte svůj život. Brno, 2012. ISBN 9788026500308.
-
Chen Wang. Interactive Installation Art & Design. Hong Kong, 2020. ISBN 9881998581.
-
Klanten, Robert , Ehmann, Sven , Hübner, Matthias , Sinofzik, Anna. High touch : tactile design and visual explorations. Berlin, 2012. ISBN 978-3-89955-444-1.
-
Klanten Robert. A Touch of Code: Interactive Installations and Experiences. Berlin, 2011. ISBN 978-3899553314.
-
Leopoldseder Hannes. Internaional Compendium Prix Ars Electronica. Berlin, 2018. ISBN 978-3-7757-4442-3.
-
Paul Christiane. Digital Art. London, 2015. ISBN 978-0500204238.
-
Sandu Publishing. New media installation : technology in public art. Berkeley, 2018. ISBN 9781584237181.
-
Shanbeum Phaedra. The Digital Interface and New Media Art Installations. New York, 2020. ISBN 978-1138605879.
-
Sven Ehmann. Tangible: High Touch Visuals. ISBN 978-3899552324.
|