Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Tvorba experimentálních a novátorských řešení, i řešení určených k realizaci, vždy přímo souvisejících s charakterem daného projektu. Student přebírá zodpovědnost a iniciativu za svůj další rozvoj, cvičení menšího rozsahu i komplexně pojaté projekty definuje samostatně po konzultaci s pedagogem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Týmová práce
- Domácí příprava na výuku
- 450 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace. |
Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace. |
Výsledky učení |
---|
Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. S každým projektem dokáže prohlubovat nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle. |
Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. S každým projektem dokáže prohlubovat nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle. |
komunikační design |
důkladně rozumí principům vizuální komunikace |
důkladně rozumí principům vizuální komunikace |
komunikační design |
UI/UX design |
UI/UX design |
detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
infografika |
rozumí problematice UI/UX designu |
rozumí problematice UI/UX designu |
infografika |
má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu |
má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu |
typografie |
typografie |
kreativní SW nástroje |
kreativní SW nástroje |
zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu |
zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu |
Odborné dovednosti |
---|
rešerše / výzkum dané problematiky |
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
rešerše / výzkum dané problematiky |
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
analýza problému |
analýza problému |
definice cíle projektu |
definice cíle projektu |
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
navrhování řešení |
navrhování řešení |
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
prezentace výsledného návrhu |
prezentace výsledného návrhu |
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Týmová práce |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Grafické a výtvarné činnosti |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
GOTHELF, Jeff. Lean UX: Applying Lean Principles to Improve User Experience. ISBN 1449311652.
-
HARTSON, Rex. The UX Book: Process and Guidelines for Ensuring a Quality User Experience. ISBN 0123852412.
-
Meggs, P. B. A History of Graphic Design. New York, 1998.
-
MELISSINOS, Chris a O'ROURKE, Patrick. The Art of Video Games: From Pac-Man to Mass Effect. ISBN 159962110X.
-
RAWSTHORN, Alice. Zdravím, světe: jak design vstupuje do života. ISBN 9788074732263.
-
ROBERTS, Caroline. Graphic Design Visionaries. ISBN 1780674848.
-
ROSENAU, M.D. Řízení projektů. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1506-0.
-
SAFFER, Dan. Microinteractions: Designing with Details. ISBN 1491945923.
|