|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Tvorba experimentálních a novátorských řešení, i řešení určených k realizaci, vždy přímo souvisejících s charakterem daného projektu. Student přebírá zodpovědnost a iniciativu za svůj další rozvoj, cvičení menšího rozsahu i komplexně pojaté projekty definuje samostatně po konzultaci s pedagogem.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Týmová práce
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace. |
| Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. S každým projektem dokáže prohlubovat nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle. |
| Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. S každým projektem dokáže prohlubovat nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle. |
| komunikační design |
| důkladně rozumí principům vizuální komunikace |
| důkladně rozumí principům vizuální komunikace |
| komunikační design |
| UI/UX design |
| UI/UX design |
| detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
| detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
| infografika |
| rozumí problematice UI/UX designu |
| rozumí problematice UI/UX designu |
| infografika |
| má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu |
| má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu |
| typografie |
| typografie |
| kreativní SW nástroje |
| kreativní SW nástroje |
| zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu |
| zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| rešerše / výzkum dané problematiky |
| dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
| dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
| rešerše / výzkum dané problematiky |
| dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
| dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
| analýza problému |
| analýza problému |
| definice cíle projektu |
| definice cíle projektu |
| dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
| dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
| dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
| navrhování řešení |
| navrhování řešení |
| dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
| dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
| prezentace výsledného návrhu |
| prezentace výsledného návrhu |
| dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
GOTHELF, Jeff. Lean UX: Applying Lean Principles to Improve User Experience. ISBN 1449311652.
-
HARTSON, Rex. The UX Book: Process and Guidelines for Ensuring a Quality User Experience. ISBN 0123852412.
-
Meggs, P. B. A History of Graphic Design. New York, 1998.
-
MELISSINOS, Chris a O'ROURKE, Patrick. The Art of Video Games: From Pac-Man to Mass Effect. ISBN 159962110X.
-
RAWSTHORN, Alice. Zdravím, světe: jak design vstupuje do života. ISBN 9788074732263.
-
ROBERTS, Caroline. Graphic Design Visionaries. ISBN 1780674848.
-
ROSENAU, M.D. Řízení projektů. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1506-0.
-
SAFFER, Dan. Microinteractions: Designing with Details. ISBN 1491945923.
|