Vyučující
|
-
Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Současně je zde prostor pro vlastní iniciativu, kdy každý student realizuje úkol zcela dle vlastního zájmu s cílem doplnit předchozí studium o další, dosud nevyzkoušené postupy či témata. Tvorba portfolia prací studenta vychází z využití maxima dovedností a znalostí získaných během předchozího studia. Vyučující vede studenty k samostatnému, kritickému způsobu myšlení, upozorňuje na chyby a nabízí principy vedoucí k možným řešením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
- Domácí příprava na výuku
- 450 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá a experimentuje se základními výtvarnými prostředky s cílem nalézat inovativní řešení. Vysoká úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost. |
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá a experimentuje se základními výtvarnými prostředky s cílem nalézat inovativní řešení. Vysoká úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost. |
Výsledky učení |
---|
Student prohloubí své výtvarné a designérské dovednosti, dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Je schopen samostatně zvládnout komplexní proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu. |
Student prohloubí své výtvarné a designérské dovednosti, dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Je schopen samostatně zvládnout komplexní proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu. |
zná základní principy vizuální komunikace |
zná základní principy vizuální komunikace |
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
Odborné dovednosti |
---|
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Allen, David. Mít vše hotovo : jak zvládnout práci i život a cítit se při tom dobře. Vyd. 1. V Brně : Jan Melvil, 2008. ISBN 978-80-903912-8-4.
-
Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. Vyd. 1. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
-
GALLO, Carmine. Mluv jako TED: 9 tajemství veřejné prezentace od nejlepších speakerů z TEDx konferencí. ISBN 9788026504535.
-
ROSENAU, M. D. Řízení projektů. Brno: Computer Press, 2003.
-
Samara, Timothy. Grafický design : základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
|