Předmět: Ateliér Digitální design 5

» Seznam fakult » FMK » KADD
Název předmětu Ateliér Digitální design 5
Kód předmětu KADD/MD5AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Prohloubení znalostí a dovedností studenta, které získal v předchozích studiu na větších, komplexnějších úkolech. Problematika tvorby a navrhování elektronických aplikací. Další pracovní postupy, jako je modelování uživatelského chování apod. Cílů výuky je dosahováno kombinací reálných úkolů (kde je kladen důraz na realizovatelnost řešení), úkolů akademických (kde nemusí být realizovatelnost řešení zcela podmínkou) a experimentálních či vizionářských zadání (důraz je kladen na myšlenku a její prezentaci, ne realizovatelnost). Vyučující vede studenty k samostatnému, kritickému způsobu myšlení, upozorňuje na chyby a nabízí principy vedoucí k možným řešením.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní), Individuální práce studentů
  • Domácí příprava na výuku - 450 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá a experimentuje se základními výtvarnými prostředky s cílem nalézat inovativní řešení. Vysoká úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost.
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá a experimentuje se základními výtvarnými prostředky s cílem nalézat inovativní řešení. Vysoká úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost.
Výsledky učení
Student prohloubí své výtvarné a designérské dovednosti, dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Je schopen samostatně zvládnout komplexní proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu.
Student prohloubí své výtvarné a designérské dovednosti, dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Je schopen samostatně zvládnout komplexní proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu.
zná základní principy vizuální komunikace
zná základní principy vizuální komunikace
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu
Odborné dovednosti
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Hodnotící metody
Známkou
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Známkou
Doporučená literatura
  • ANDERSON, Stephen P. Přitažlivý interaktivní design: jak vytvářet uživatelsky přívětivé produkty. ISBN 9788025137222.
  • CLARKE, Andy. Hardboiled Web Design. ISBN 1907828001.
  • Cooper, Alan. About Face: The Essentials of Interaction Design. ISBN 1118766571.
  • Gray, Dave. Gamestorming: A Playbook for Innovators, Rulebreakers, and Changemakers. ISBN 9780596804176.
  • HOLLIS, Richard. Stručná historie grafického designu. ISBN 978808770527.
  • LEMOINE. About face: the essentials of interaction design. ISBN 9781118766576.
  • Reiss, Eric. Usable Usability: Simple Steps for Making Stuff Better. ISBN 1118185471.
  • ROGERS, Yvonne; SHARP, Helen; PREECE, Jenny. Interaction Design: Beyond Human - Computer Interaction. ISBN 9780470665763.
  • SINEK, Simon. Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům. ISBN 9788087270554.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr