Předmět: Typografie 4

» Seznam fakult » FMK » KADD
Název předmětu Typografie 4
Kód předmětu KADD/MD4TY
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Skácel Václav, MgA.
Obsah předmětu
Obsahem předmětu je: Layout novin, magazínu zrcadlo sazby řešení knižní publikace typografie v médiích

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti
  • Domácí příprava na výuku - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 8 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady předmětu jsou: počítačová gramotnost znalost grafických programů základy sazby
Předpoklady předmětu jsou: počítačová gramotnost znalost grafických programů základy sazby
Výsledky učení
působilosti jsou: orientace v jednotlivých typech tiskovin, pochopení rozdílu v úpravě magazínů, novin, knih typografie na webu
působilosti jsou: orientace v jednotlivých typech tiskovin, pochopení rozdílu v úpravě magazínů, novin, knih typografie na webu
Vyučovací metody
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • &. BLAŽEJ, B. Grafická úprava tiskovin, vyd. Praha, SPN 1990 KOLEKTIV. Mocná zbraň marketingu: Reklama P-O-P. vyd. Praha, Vydavatelství Libor Pavlata 2001 KOTYZOVÁ, P. Corporate Identity. : vyd. Praha, MOSPRA 2001 TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje. vyd. Praha, GRADA 2000 VYSEKALOVÁ, J. KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. vyd. Praha, GRADA 2000 KŘÍŽEK, Z. Tvorba propagačních prostředků, Zlín, UTB 2001 BLAŽEJ, B. Grafická úprava tiskovin, vyd. Praha, SPN 1990 KOLEKTIV. Mocná zbraň marketingu: Reklama P-O-P. vyd. Praha, Vydavatelství Libor Pavlata 2001 KOTYZOVÁ, P. Corporate Identity. : vyd. Praha, MOSPRA 2001 TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje. vyd. Praha, GRADA 2000 VYSEKALOVÁ, J. KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. vyd. Praha, GRADA 2000 KŘÍŽEK, Z. Tvorba propagačních prostředků, Zlín, UTB 2001 . &, &.
  • &. Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL kol.: GRAMATIKA VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE Rambousek: PÍSMO A JEHO UŽITÍ Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS . &, &.
  • Ambrose G., Harris P. Typografie. Brno, 2010. ISBN 978-80-251-2967-8.
  • Ambrose, Gavin. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
  • BHASKARANOVÁ, L. Podoby moderního designu. Inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design.. Praha: Slovart, 2007. ISBN 80-7209-864-0.
  • Muzika, František. Krásné písmo ve vývoji latinky. 2. rev. vyd. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
  • Štorm, František. Eseje o typografii. Vyd. 1. Praha : Společnost pro Revolver Revue, 2008. ISBN 978-80-87037-15-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr