Předmět: Teorie a technologie DD 4

» Seznam fakult » FMK » KADD
Název předmětu Teorie a technologie DD 4
Kód předmětu KADD/MD4TT
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Technologická i obecnější specifika tvorby www. Témata se týkají návrhů informační architektury, problematiky uživatelského rozhraní, tvorby responzivního dynamického layoutu, typografie v digitálním médiu, vizuálního designu, multimédií v on-line.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 21 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Středně pokročilá uživatelská znalost internetu. Všeobecný kulturně-společenský přehled.
Středně pokročilá uživatelská znalost internetu. Všeobecný kulturně-společenský přehled.
Výsledky učení
Student se orientuje v základní terminologii a technologii oboru a zná i širší souvislosti. Má má znalosti o problematice tvorby a provozování www stránek a aplikací. Tyto poznatky je schopen aplikovat v praxi při navrhování vlastních řešení.
Student se orientuje v základní terminologii a technologii oboru a zná i širší souvislosti. Má má znalosti o problematice tvorby a provozování www stránek a aplikací. Tyto poznatky je schopen aplikovat v praxi při navrhování vlastních řešení.
orientuje se v problematice navrhování informační architektury a interakčního designu
orientuje se v problematice navrhování informační architektury a interakčního designu
uživatelé / UX design psychology
uživatelé / UX design psychology
orientuje se v problematice navrhování uživatelského rozhraní
tvorba zadání, koncepce webu / struktura
tvorba zadání, koncepce webu / struktura
orientuje se v problematice navrhování uživatelského rozhraní
orientuje se v problematice UXdesign psychologie a navrhování uživatelské zkušenosti
orientuje se v problematice UXdesign psychologie a navrhování uživatelské zkušenosti
navrhování layoutu
navrhování layoutu
problematika UI a navigace
zná pravidla a možnosti tvorby digitálních layoutů a obsahů
zná pravidla a možnosti tvorby digitálních layoutů a obsahů
problematika UI a navigace
ví, jaké jsou možnosti digitálních médií a co obnáší role digitálního designera
ví, jaké jsou možnosti digitálních médií a co obnáší role digitálního designera
typografie v digitálním médiu
typografie v digitálním médiu
Odborné dovednosti
aplikování znalostí o uživatelích / UX design psychology
aplikování znalostí o uživatelích / UX design psychology
dovede vysvětlit důležité pojmy a principy digitálního designu
dovede vysvětlit důležité pojmy a principy digitálního designu
dovede najít odpovídající zdroje a zkoumat danou problematiku
aplikování znalostí o tvorbě zadání, koncepce webu / struktury
aplikování znalostí o tvorbě zadání, koncepce webu / struktury
dovede najít odpovídající zdroje a zkoumat danou problematiku
dovede v dané problematice identifikovat příležitosti i slabá místa či rizika
dovede v dané problematice identifikovat příležitosti i slabá místa či rizika
aplikování znalostí o navrhování layoutu
aplikování znalostí o navrhování layoutu
aplikování znalostí o problematice UI a navigace
aplikování znalostí o problematice UI a navigace
aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor
aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor
aplikování znalostí o typografii v digitálním médiu
aplikování znalostí o typografii v digitálním médiu
dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence
dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • EYAL, Nir. Hooked. How to Build Habit-Forming Products. ISBN 0241184835.
  • FORD, Rob a WIEDEMANN, Julius. Web Design. The Evolution of the Digital World 1990?Today. ISBN 978383657267.
  • HARTSON, Rex. The UX Book: Process and Guidelines for Ensuring a Quality User Experience. ISBN 0123852412.
  • Jakob Nielsen. web.design.
  • KAHNEMAN, Daniel. Myšlení: rychlé a pomalé. V Brně: Jan Melvil, 2012. ISBN 978-80-87270-42-4.
  • Powell, T.A. Web design.
  • Reiss, Eric. Usable Usability: Simple Steps for Making Stuff Better. ISBN 1118185471.
  • Thaler, Richard H. Nudge (Šťouch) : jak postrčit lidi k lepšímu rozhodování o zdraví, majetku a štěstí. Vyd. 1. Zlín : Kniha Zlín, 2010. ISBN 978-80-87162-66-8.
  • Žitník, L. Inspirativní webdesign.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr