Vyučující
|
-
Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Technologická i obecnější specifika tvorby www. Témata se týkají návrhů informační architektury, problematiky uživatelského rozhraní, tvorby responzivního dynamického layoutu, typografie v digitálním médiu, vizuálního designu, multimédií v on-line.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 21 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Středně pokročilá uživatelská znalost internetu. Všeobecný kulturně-společenský přehled. |
Středně pokročilá uživatelská znalost internetu. Všeobecný kulturně-společenský přehled. |
Výsledky učení |
---|
Student se orientuje v základní terminologii a technologii oboru a zná i širší souvislosti. Má má znalosti o problematice tvorby a provozování www stránek a aplikací. Tyto poznatky je schopen aplikovat v praxi při navrhování vlastních řešení. |
Student se orientuje v základní terminologii a technologii oboru a zná i širší souvislosti. Má má znalosti o problematice tvorby a provozování www stránek a aplikací. Tyto poznatky je schopen aplikovat v praxi při navrhování vlastních řešení. |
orientuje se v problematice navrhování informační architektury a interakčního designu |
orientuje se v problematice navrhování informační architektury a interakčního designu |
uživatelé / UX design psychology |
uživatelé / UX design psychology |
orientuje se v problematice navrhování uživatelského rozhraní |
tvorba zadání, koncepce webu / struktura |
tvorba zadání, koncepce webu / struktura |
orientuje se v problematice navrhování uživatelského rozhraní |
orientuje se v problematice UXdesign psychologie a navrhování uživatelské zkušenosti |
orientuje se v problematice UXdesign psychologie a navrhování uživatelské zkušenosti |
navrhování layoutu |
navrhování layoutu |
problematika UI a navigace |
zná pravidla a možnosti tvorby digitálních layoutů a obsahů |
zná pravidla a možnosti tvorby digitálních layoutů a obsahů |
problematika UI a navigace |
ví, jaké jsou možnosti digitálních médií a co obnáší role digitálního designera |
ví, jaké jsou možnosti digitálních médií a co obnáší role digitálního designera |
typografie v digitálním médiu |
typografie v digitálním médiu |
Odborné dovednosti |
---|
aplikování znalostí o uživatelích / UX design psychology |
aplikování znalostí o uživatelích / UX design psychology |
dovede vysvětlit důležité pojmy a principy digitálního designu |
dovede vysvětlit důležité pojmy a principy digitálního designu |
dovede najít odpovídající zdroje a zkoumat danou problematiku |
aplikování znalostí o tvorbě zadání, koncepce webu / struktury |
aplikování znalostí o tvorbě zadání, koncepce webu / struktury |
dovede najít odpovídající zdroje a zkoumat danou problematiku |
dovede v dané problematice identifikovat příležitosti i slabá místa či rizika |
dovede v dané problematice identifikovat příležitosti i slabá místa či rizika |
aplikování znalostí o navrhování layoutu |
aplikování znalostí o navrhování layoutu |
aplikování znalostí o problematice UI a navigace |
aplikování znalostí o problematice UI a navigace |
aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor |
aktivně sleduje dění v oboru, dovede prezentovat svůj kritický názor |
aplikování znalostí o typografii v digitálním médiu |
aplikování znalostí o typografii v digitálním médiu |
dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence |
dokáže rozpoznat krátkodobý trend od dlouhodobé tendence |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
EYAL, Nir. Hooked. How to Build Habit-Forming Products. ISBN 0241184835.
-
FORD, Rob a WIEDEMANN, Julius. Web Design. The Evolution of the Digital World 1990?Today. ISBN 978383657267.
-
HARTSON, Rex. The UX Book: Process and Guidelines for Ensuring a Quality User Experience. ISBN 0123852412.
-
Jakob Nielsen. web.design.
-
KAHNEMAN, Daniel. Myšlení: rychlé a pomalé. V Brně: Jan Melvil, 2012. ISBN 978-80-87270-42-4.
-
Powell, T.A. Web design.
-
Reiss, Eric. Usable Usability: Simple Steps for Making Stuff Better. ISBN 1118185471.
-
Thaler, Richard H. Nudge (Šťouch) : jak postrčit lidi k lepšímu rozhodování o zdraví, majetku a štěstí. Vyd. 1. Zlín : Kniha Zlín, 2010. ISBN 978-80-87162-66-8.
-
Žitník, L. Inspirativní webdesign.
|