Předmět: Ateliér Digitální design 4

» Seznam fakult » FMK » KADD
Název předmětu Ateliér Digitální design 4
Kód předmětu KADD/MD4AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
Rozvoj vlastního výtvarného rejstříku je podporován studiem a reinterpretací inspirativních uměleckých směrů. Cílů výuky je dosahováno kombinací reálných úkolů (kde je kladen důraz na realizovatelnost řešení), úkolů akademických (kde nemusí být realizovatelnost řešení zcela podmínkou) a experimentálních či vizionářských zadání (důraz je kladen na myšlenku a její prezentaci, ne realizovatelnost). Vyučující vede studenty k samostatnému, kritickému způsobu myšlení, upozorňuje na chyby a nabízí prinicipy vedoucí k možným řešením.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
  • Domácí příprava na výuku - 450 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá základní výtvarné prostředky k vlastnímu autorskému řešení. Pokročilá úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost.
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá základní výtvarné prostředky k vlastnímu autorskému řešení. Pokročilá úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost.
Výsledky učení
Student získá znalosti v problematice tvorby statických i dynamických www stránek, dokáže navrhnout funkční propagační či reklamní koncept. Osvojí si proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu.
Student získá znalosti v problematice tvorby statických i dynamických www stránek, dokáže navrhnout funkční propagační či reklamní koncept. Osvojí si proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu.
zná základní principy vizuální komunikace
informační architektura
informační architektura
zná základní principy vizuální komunikace
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
wireframe / prototyp
wireframe / prototyp
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní
vizuální styl / vizuální design
vizuální styl / vizuální design
responzivní design
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu
responzivní design
design proces
design proces
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu
Odborné dovednosti
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
rešerše / výzkum dané problematiky
rešerše / výzkum dané problematiky
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
analýza problému
analýza problému
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
definice cíle projektu
definice cíle projektu
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
navrhování řešení
navrhování řešení
prezentace výsledného návrhu
prezentace výsledného návrhu
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Ambrose, Gavin. Designové myšlení - Grafický design. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-3245-6.
  • Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. Vyd. 1. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
  • Donald A. Norman. Design pro každý den. Praha, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
  • JEHL, Scott. Responsible Responsive Design. ISBN 978193755716.
  • LIDWELL, William, Kritina HOLDEN a Jill BUTLER. Univerzální principy designu: 125 způsobů jak zvýšit použitelnost a přitažlivost a ovlivnit vnímání designu. ISBN 9788025135402.
  • Meggs, P. B. A History of Graphic Design. New York, 1998.
  • Samara, Timothy. Grafický design : základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
  • SCOTT, Bill. Designing Web Interfaces: Principles and Patterns for Rich Interactions. ISBN 05965162.
  • Vladimír Beran. Typografický manuál.
  • WEINSCHENK, Susan. 100 Things Every Designer Needs to Know About People (Voices That Matter). ISBN 0321767535.
  • WHITAKER, Amy. Kreativní myšlení: vybojujte si tvůrčí prostor ve světě rozvrhů, rozpočtů a šéfů. ISBN 9788073905743.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr