|
Vyučující
|
-
Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Rozvoj vlastního výtvarného rejstříku je podporován studiem a reinterpretací inspirativních uměleckých směrů. Cílů výuky je dosahováno kombinací reálných úkolů (kde je kladen důraz na realizovatelnost řešení), úkolů akademických (kde nemusí být realizovatelnost řešení zcela podmínkou) a experimentálních či vizionářských zadání (důraz je kladen na myšlenku a její prezentaci, ne realizovatelnost). Vyučující vede studenty k samostatnému, kritickému způsobu myšlení, upozorňuje na chyby a nabízí prinicipy vedoucí k možným řešením.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá základní výtvarné prostředky k vlastnímu autorskému řešení. Pokročilá úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost. |
| Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá základní výtvarné prostředky k vlastnímu autorskému řešení. Pokročilá úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student získá znalosti v problematice tvorby statických i dynamických www stránek, dokáže navrhnout funkční propagační či reklamní koncept. Osvojí si proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu. |
| Student získá znalosti v problematice tvorby statických i dynamických www stránek, dokáže navrhnout funkční propagační či reklamní koncept. Osvojí si proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu. |
| zná základní principy vizuální komunikace |
| informační architektura |
| informační architektura |
| zná základní principy vizuální komunikace |
| rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
| rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
| wireframe / prototyp |
| wireframe / prototyp |
| ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
| ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
| vizuální styl / vizuální design |
| vizuální styl / vizuální design |
| responzivní design |
| zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
| zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
| responzivní design |
| design proces |
| design proces |
| ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
| ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
| rešerše / výzkum dané problematiky |
| rešerše / výzkum dané problematiky |
| dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
| dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
| analýza problému |
| analýza problému |
| dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
| dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
| dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
| definice cíle projektu |
| definice cíle projektu |
| dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
| dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
| navrhování řešení |
| navrhování řešení |
| prezentace výsledného návrhu |
| prezentace výsledného návrhu |
| dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
| dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Ambrose, Gavin. Designové myšlení - Grafický design. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-3245-6.
-
Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. Vyd. 1. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
-
Donald A. Norman. Design pro každý den. Praha, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
-
JEHL, Scott. Responsible Responsive Design. ISBN 978193755716.
-
LIDWELL, William, Kritina HOLDEN a Jill BUTLER. Univerzální principy designu: 125 způsobů jak zvýšit použitelnost a přitažlivost a ovlivnit vnímání designu. ISBN 9788025135402.
-
Meggs, P. B. A History of Graphic Design. New York, 1998.
-
Samara, Timothy. Grafický design : základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
-
SCOTT, Bill. Designing Web Interfaces: Principles and Patterns for Rich Interactions. ISBN 05965162.
-
Vladimír Beran. Typografický manuál.
-
WEINSCHENK, Susan. 100 Things Every Designer Needs to Know About People (Voices That Matter). ISBN 0321767535.
-
WHITAKER, Amy. Kreativní myšlení: vybojujte si tvůrčí prostor ve světě rozvrhů, rozpočtů a šéfů. ISBN 9788073905743.
|