Vyučující
|
-
Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Rozvoj vlastního výtvarného rejstříku je podporován studiem a reinterpretací inspirativních uměleckých směrů. Cílů výuky je dosahováno kombinací reálných úkolů (kde je kladen důraz na realizovatelnost řešení), úkolů akademických (kde nemusí být realizovatelnost řešení zcela podmínkou) a experimentálních či vizionářských zadání (důraz je kladen na myšlenku a její prezentaci, ne realizovatelnost). Vyučující vede studenty k samostatnému, kritickému způsobu myšlení, upozorňuje na chyby a nabízí prinicipy vedoucí k možným řešením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
- Domácí příprava na výuku
- 450 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá základní výtvarné prostředky k vlastnímu autorskému řešení. Pokročilá úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost. |
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá základní výtvarné prostředky k vlastnímu autorskému řešení. Pokročilá úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost. |
Výsledky učení |
---|
Student získá znalosti v problematice tvorby statických i dynamických www stránek, dokáže navrhnout funkční propagační či reklamní koncept. Osvojí si proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu. |
Student získá znalosti v problematice tvorby statických i dynamických www stránek, dokáže navrhnout funkční propagační či reklamní koncept. Osvojí si proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu. |
zná základní principy vizuální komunikace |
informační architektura |
informační architektura |
zná základní principy vizuální komunikace |
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
wireframe / prototyp |
wireframe / prototyp |
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
vizuální styl / vizuální design |
vizuální styl / vizuální design |
responzivní design |
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
responzivní design |
design proces |
design proces |
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
Odborné dovednosti |
---|
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
rešerše / výzkum dané problematiky |
rešerše / výzkum dané problematiky |
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
analýza problému |
analýza problému |
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
definice cíle projektu |
definice cíle projektu |
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
navrhování řešení |
navrhování řešení |
prezentace výsledného návrhu |
prezentace výsledného návrhu |
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Ambrose, Gavin. Designové myšlení - Grafický design. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-3245-6.
-
Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. Vyd. 1. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
-
Donald A. Norman. Design pro každý den. Praha, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
-
JEHL, Scott. Responsible Responsive Design. ISBN 978193755716.
-
LIDWELL, William, Kritina HOLDEN a Jill BUTLER. Univerzální principy designu: 125 způsobů jak zvýšit použitelnost a přitažlivost a ovlivnit vnímání designu. ISBN 9788025135402.
-
Meggs, P. B. A History of Graphic Design. New York, 1998.
-
Samara, Timothy. Grafický design : základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.
-
SCOTT, Bill. Designing Web Interfaces: Principles and Patterns for Rich Interactions. ISBN 05965162.
-
Vladimír Beran. Typografický manuál.
-
WEINSCHENK, Susan. 100 Things Every Designer Needs to Know About People (Voices That Matter). ISBN 0321767535.
-
WHITAKER, Amy. Kreativní myšlení: vybojujte si tvůrčí prostor ve světě rozvrhů, rozpočtů a šéfů. ISBN 9788073905743.
|