Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu je: Layout novin, magazínu zrcadlo sazby řešení knižní publikace typografie v médiích
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti
- Příprava na zápočet
- 8 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady předmětu jsou: počítačová gramotnost znalost grafických programů základy sazby |
Předpoklady předmětu jsou: počítačová gramotnost znalost grafických programů základy sazby |
Výsledky učení |
---|
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. |
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu. |
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu |
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu |
Popsat metody použité při zpracování úkolu. |
Popsat metody použité při zpracování úkolu. |
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace |
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace |
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením. |
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením. |
Odborné dovednosti |
---|
Identifikovat problém. |
Identifikovat problém. |
Analyzovat stávající stav řešené problematiky. |
Analyzovat stávající stav řešené problematiky. |
Navrhnout alternativy / možností řešení. |
Navrhnout alternativy / možností řešení. |
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení. |
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení. |
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt. |
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
&. BLAŽEJ, B. Grafická úprava tiskovin, vyd. Praha, SPN 1990 KOLEKTIV. Mocná zbraň marketingu: Reklama P-O-P. vyd. Praha, Vydavatelství Libor Pavlata 2001 KOTYZOVÁ, P. Corporate Identity. : vyd. Praha, MOSPRA 2001 TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje. vyd. Praha, GRADA 2000 VYSEKALOVÁ, J. KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. vyd. Praha, GRADA 2000 KŘÍŽEK, Z. Tvorba propagačních prostředků, Zlín, UTB 2001 BLAŽEJ, B. Grafická úprava tiskovin, vyd. Praha, SPN 1990 KOLEKTIV. Mocná zbraň marketingu: Reklama P-O-P. vyd. Praha, Vydavatelství Libor Pavlata 2001 KOTYZOVÁ, P. Corporate Identity. : vyd. Praha, MOSPRA 2001 TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje. vyd. Praha, GRADA 2000 VYSEKALOVÁ, J. KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. vyd. Praha, GRADA 2000 KŘÍŽEK, Z. Tvorba propagačních prostředků, Zlín, UTB 2001 . &, &.
-
&. Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL kol.: GRAMATIKA VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE Rambousek: PÍSMO A JEHO UŽITÍ Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS . &, &.
-
Ambrose, Gavin. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
-
Rambousek, Jan. Písmo a jeho užití. 1. vyd. Praha : Orbis, 1953.
-
Štorm, František. Eseje o typografii. Vyd. 1. Praha : Společnost pro Revolver Revue, 2008. ISBN 978-80-87037-15-7.
|