Předmět: Typografie 3

» Seznam fakult » FMK » KADD
Název předmětu Typografie 3
Kód předmětu KADD/MD3TY
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Skácel Václav, MgA.
Obsah předmětu
Obsahem předmětu je: Layout novin, magazínu zrcadlo sazby řešení knižní publikace typografie v médiích

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti
  • Příprava na zápočet - 8 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady předmětu jsou: počítačová gramotnost znalost grafických programů základy sazby
Předpoklady předmětu jsou: počítačová gramotnost znalost grafických programů základy sazby
Výsledky učení
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu.
Definovat klíčové pojmy tvořící teoretický základ pro vypracování úkolu.
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu
Zdůvodnit volbu použitých technologií a materiálů využitých pro zpracování úkolu
Popsat metody použité při zpracování úkolu.
Popsat metody použité při zpracování úkolu.
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace
Zdůvodnit volbu způsobu vizualizace
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením.
Vyjmenovat etické otázky pojící se s řešením.
Odborné dovednosti
Identifikovat problém.
Identifikovat problém.
Analyzovat stávající stav řešené problematiky.
Analyzovat stávající stav řešené problematiky.
Navrhnout alternativy / možností řešení.
Navrhnout alternativy / možností řešení.
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení.
Vyhodnotit navržené možnosti - vybrat optimální řešení.
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt.
Realizovat návrh / model resp. prototyp a prezentovat projekt.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • &. BLAŽEJ, B. Grafická úprava tiskovin, vyd. Praha, SPN 1990 KOLEKTIV. Mocná zbraň marketingu: Reklama P-O-P. vyd. Praha, Vydavatelství Libor Pavlata 2001 KOTYZOVÁ, P. Corporate Identity. : vyd. Praha, MOSPRA 2001 TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje. vyd. Praha, GRADA 2000 VYSEKALOVÁ, J. KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. vyd. Praha, GRADA 2000 KŘÍŽEK, Z. Tvorba propagačních prostředků, Zlín, UTB 2001 BLAŽEJ, B. Grafická úprava tiskovin, vyd. Praha, SPN 1990 KOLEKTIV. Mocná zbraň marketingu: Reklama P-O-P. vyd. Praha, Vydavatelství Libor Pavlata 2001 KOTYZOVÁ, P. Corporate Identity. : vyd. Praha, MOSPRA 2001 TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje. vyd. Praha, GRADA 2000 VYSEKALOVÁ, J. KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. vyd. Praha, GRADA 2000 KŘÍŽEK, Z. Tvorba propagačních prostředků, Zlín, UTB 2001 . &, &.
  • &. Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL kol.: GRAMATIKA VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE Rambousek: PÍSMO A JEHO UŽITÍ Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS . &, &.
  • Ambrose, Gavin. Layout : velký průvodce grafickou úpravou. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2165-8.
  • Rambousek, Jan. Písmo a jeho užití. 1. vyd. Praha : Orbis, 1953.
  • Štorm, František. Eseje o typografii. Vyd. 1. Praha : Společnost pro Revolver Revue, 2008. ISBN 978-80-87037-15-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr