|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti se na začátku zimního semestru zúčastní plenéru, který se bude orientovat především na rozvoj osobnosti, týmovou spolupráci, argumentační dovednosti, součástí jsou i výtvarné aktivity.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Nezávislé a kritické myšlení. |
| Nezávislé a kritické myšlení. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student rozpozná své předpoklady pro práci v týmu, vyzkouší si různé role, naučí se efektivně využívat dostupné zdroje a hospodárně nakládat s vymezeným časem. |
| Student rozpozná své předpoklady pro práci v týmu, vyzkouší si různé role, naučí se efektivně využívat dostupné zdroje a hospodárně nakládat s vymezeným časem. |
| rozumí základním principům týmové spolupráce a skupinové dynamiky |
| cyklus učení a komfortní zóna |
| cyklus učení a komfortní zóna |
| rozumí základním principům týmové spolupráce a skupinové dynamiky |
| týmové role |
| zná postup řešení problému / vedení projektu |
| týmové role |
| zná postup řešení problému / vedení projektu |
| postup řešení problému |
| postup řešení problému |
| rozumí trojimperativu zdroje / kvalita / čas |
| rozumí trojimperativu zdroje / kvalita / čas |
| trojimperativ kvalita - čas - zdroje |
| trojimperativ kvalita - čas - zdroje |
| zná pravidla poskytování a přijímání zpětné vazby |
| zná pravidla poskytování a přijímání zpětné vazby |
| skupinová dynamika |
| ví, jaké je jeho místo / role ve skupině |
| ví, jaké je jeho místo / role ve skupině |
| skupinová dynamika |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dovede analyzovat zadání úkolu |
| dovede analyzovat zadání úkolu |
| analýza zadání |
| analýza zadání |
| dovede navrhnout řešení a stanovit postup |
| dovede navrhnout řešení a stanovit postup |
| práce s časem |
| práce s časem |
| dovede komunikovat a najít dohodu s ostatními |
| dovede komunikovat a najít dohodu s ostatními |
| stanovení postupu |
| stanovení postupu |
| rozdělení rolí a úkolů |
| dovede odprezentovat a obhájit svůj návrh |
| rozdělení rolí a úkolů |
| dovede odprezentovat a obhájit svůj návrh |
| dovede poskytnout i přijmout zpětnou vazbu |
| zpětná vazba - poskytování a přijímání |
| dovede poskytnout i přijmout zpětnou vazbu |
| zpětná vazba - poskytování a přijímání |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Systematické pozorování studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Kubátová, Sláva. Tajemství spolupráce v týmech. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-7261-259-8.
-
PLAMÍNEK, Jiří a Daniel FRANC. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. ISBN 9788024744841.
-
Plamínek, Jiří. Komunikace a prezentace : umění mluvit, slyšet a rozumět. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2706-6.
-
Plamínek, Jiří. Tajemství motivace : jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1991-7.
|