Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti se na začátku zimního semestru zúčastní plenéru, který se bude orientovat především na rozvoj osobnosti, týmovou spolupráci, argumentační dovednosti, součástí jsou i výtvarné aktivity.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce
- Účast na výuce
- 45 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Nezávislé a kritické myšlení. |
Nezávislé a kritické myšlení. |
Výsledky učení |
---|
Student rozpozná své předpoklady pro práci v týmu, vyzkouší si různé role, naučí se efektivně využívat dostupné zdroje a hospodárně nakládat s vymezeným časem. |
Student rozpozná své předpoklady pro práci v týmu, vyzkouší si různé role, naučí se efektivně využívat dostupné zdroje a hospodárně nakládat s vymezeným časem. |
rozumí základním principům týmové spolupráce a skupinové dynamiky |
cyklus učení a komfortní zóna |
cyklus učení a komfortní zóna |
rozumí základním principům týmové spolupráce a skupinové dynamiky |
týmové role |
zná postup řešení problému / vedení projektu |
týmové role |
zná postup řešení problému / vedení projektu |
postup řešení problému |
postup řešení problému |
rozumí trojimperativu zdroje / kvalita / čas |
rozumí trojimperativu zdroje / kvalita / čas |
trojimperativ kvalita - čas - zdroje |
trojimperativ kvalita - čas - zdroje |
zná pravidla poskytování a přijímání zpětné vazby |
zná pravidla poskytování a přijímání zpětné vazby |
skupinová dynamika |
ví, jaké je jeho místo / role ve skupině |
ví, jaké je jeho místo / role ve skupině |
skupinová dynamika |
Odborné dovednosti |
---|
dovede analyzovat zadání úkolu |
dovede analyzovat zadání úkolu |
analýza zadání |
analýza zadání |
dovede navrhnout řešení a stanovit postup |
dovede navrhnout řešení a stanovit postup |
práce s časem |
práce s časem |
dovede komunikovat a najít dohodu s ostatními |
dovede komunikovat a najít dohodu s ostatními |
stanovení postupu |
stanovení postupu |
rozdělení rolí a úkolů |
dovede odprezentovat a obhájit svůj návrh |
rozdělení rolí a úkolů |
dovede odprezentovat a obhájit svůj návrh |
dovede poskytnout i přijmout zpětnou vazbu |
zpětná vazba - poskytování a přijímání |
dovede poskytnout i přijmout zpětnou vazbu |
zpětná vazba - poskytování a přijímání |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Systematické pozorování studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Systematické pozorování studenta |
Doporučená literatura
|
-
Kubátová, Sláva. Tajemství spolupráce v týmech. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-7261-259-8.
-
PLAMÍNEK, Jiří a Daniel FRANC. Komunikace a prezentace: umění mluvit, slyšet a rozumět. ISBN 9788024744841.
-
Plamínek, Jiří. Komunikace a prezentace : umění mluvit, slyšet a rozumět. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2706-6.
-
Plamínek, Jiří. Tajemství motivace : jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1991-7.
|