|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu je: logotyp a logomanuál vizuální identita vizuální komunikace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Týmová práce, Analýza prezentace
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní znalost grafických programů, schopnost kompozičního myšlení, barevné cítění, znalost práce s písmem, pochopení textu. |
| Základní znalost grafických programů, schopnost kompozičního myšlení, barevné cítění, znalost práce s písmem, pochopení textu. |
| Výsledky učení |
|---|
| zná základní principy vizuální komunikace |
| zná základní principy vizuální komunikace |
| rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
| rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
| ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
| ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
| zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
| zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
| ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
| ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
| dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
| dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
| dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
| dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
| dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
| dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
| dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
| dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
| dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Analýza prezentace |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Praktické procvičování |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Analýza prezentace |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Systematické pozorování studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Známkou |
| Známkou |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
&. Antonoff, R.: Corporate Identity. Frankfurt 1982 kol.autorů: Tvorba jednotného vizuálního stylu. Moravská galerie a Rapid Brno,Brno 1974 Ollins, W.: International Corporate Identity. Calmann and King, Ltd., London 199: Svoboda, V. Konspekty přednášek k CD Svoboda, V.: Corporate identity, učební text UTB FMK ve Zlíně internetové stránky pod heslem CI - aktuality v problematice . &, &.
-
Vizuální teorie : současné angloamerické myšlení o výtvarných dílech. 2., rozš. vyd. Jinočany : H & H, 2005. ISBN 80-7319-054-0.
-
&. Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL kol.: GRAMATIKA VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE Rambousek: PÍSMO A JEHO UŽITÍ Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS . &, &.
-
Ambrose, Gavin. Designové myšlení - Grafický design. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-3245-6.
-
Dabner, David. Grafický design v praxi. Bratislava : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
|