Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu je: logotyp a logomanuál vizuální identita vizuální komunikace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Týmová práce, Analýza prezentace
- Domácí příprava na výuku
- 39 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 32 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 48 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní znalost grafických programů, schopnost kompozičního myšlení, barevné cítění, znalost práce s písmem, pochopení textu. |
Základní znalost grafických programů, schopnost kompozičního myšlení, barevné cítění, znalost práce s písmem, pochopení textu. |
Výsledky učení |
---|
zná základní principy vizuální komunikace |
zná základní principy vizuální komunikace |
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
Odborné dovednosti |
---|
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Analýza prezentace |
Týmová práce |
Týmová práce |
Praktické procvičování |
Grafické a výtvarné činnosti |
Analýza prezentace |
Grafické a výtvarné činnosti |
Hodnotící metody |
---|
Systematické pozorování studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Známkou |
Známkou |
Systematické pozorování studenta |
Doporučená literatura
|
-
&. Antonoff, R.: Corporate Identity. Frankfurt 1982 kol.autorů: Tvorba jednotného vizuálního stylu. Moravská galerie a Rapid Brno,Brno 1974 Ollins, W.: International Corporate Identity. Calmann and King, Ltd., London 199: Svoboda, V. Konspekty přednášek k CD Svoboda, V.: Corporate identity, učební text UTB FMK ve Zlíně internetové stránky pod heslem CI - aktuality v problematice . &, &.
-
Vizuální teorie : současné angloamerické myšlení o výtvarných dílech. 2., rozš. vyd. Jinočany : H & H, 2005. ISBN 80-7319-054-0.
-
&. Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL kol.: GRAMATIKA VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE Rambousek: PÍSMO A JEHO UŽITÍ Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS . &, &.
-
Ambrose, Gavin. Designové myšlení - Grafický design. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-3245-6.
-
Dabner, David. Grafický design v praxi. Bratislava : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
|