Předmět: Ateliér Digitální design 1

» Seznam fakult » FMK » KADD
Název předmětu Ateliér Digitální design 1
Kód předmětu KADD/MD1AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
Obsahem předmětu je: logotyp a logomanuál vizuální identita vizuální komunikace

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Týmová práce, Analýza prezentace
  • Domácí příprava na výuku - 39 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 32 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 48 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Základní znalost grafických programů, schopnost kompozičního myšlení, barevné cítění, znalost práce s písmem, pochopení textu.
Základní znalost grafických programů, schopnost kompozičního myšlení, barevné cítění, znalost práce s písmem, pochopení textu.
Výsledky učení
zná základní principy vizuální komunikace
zná základní principy vizuální komunikace
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu
Odborné dovednosti
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Analýza prezentace
Týmová práce
Týmová práce
Praktické procvičování
Grafické a výtvarné činnosti
Analýza prezentace
Grafické a výtvarné činnosti
Hodnotící metody
Systematické pozorování studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Známkou
Známkou
Systematické pozorování studenta
Doporučená literatura
  • &. Antonoff, R.: Corporate Identity. Frankfurt 1982 kol.autorů: Tvorba jednotného vizuálního stylu. Moravská galerie a Rapid Brno,Brno 1974 Ollins, W.: International Corporate Identity. Calmann and King, Ltd., London 199: Svoboda, V. Konspekty přednášek k CD Svoboda, V.: Corporate identity, učební text UTB FMK ve Zlíně internetové stránky pod heslem CI - aktuality v problematice . &, &.
  • Vizuální teorie : současné angloamerické myšlení o výtvarných dílech. 2., rozš. vyd. Jinočany : H & H, 2005. ISBN 80-7319-054-0.
  • &. Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL kol.: GRAMATIKA VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE Rambousek: PÍSMO A JEHO UŽITÍ Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS . &, &.
  • Ambrose, Gavin. Designové myšlení - Grafický design. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-3245-6.
  • Dabner, David. Grafický design v praxi. Bratislava : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr