|
Vyučující
|
-
Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Prezentace rešerší, analýza zkoumané problematiky 3.-8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Konzultace prezentace výstupů 10. Prezentace výstupů a jejich vyhodnocení Student je vybaven širokou paletou dovedností a znalostí, jež dokáže relevantním způsobem využívat. Je si vědom svých silných stránek i rezerv, má osvojeny postupy umožňující další profesní seberozvoj. Vedle schopnosti zcela samostatně zpracovat komplexní zadání je připraven vyhledávat příležitosti, definovat designové výzvy a přinášet originální, vysoce funkční řešení.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Sebereflexe, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 100 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 100 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 123 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace. |
| Vysoká úroveň práce s grafickými programy a zúročení poznatků z předešlého studia výtvarných i teoretických předmětů je považováno za samozřejmost, stejně tak i schopnost prezentace vlastní práce ústní a písemnou formou. Student je schopen využívat aktuální poznatky a současné prostředky k navrhování inovativních řešení. Schopnost sebereflexe v průběhu práce na projektu, schopnost práce se zdroji (čas, dovednosti, materiál a technologie), vysoká motivace. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Prohlubuje nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle. |
| Student dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Prohlubuje nejen své výtvarné a designérské dovednosti, ale i schopnost efektivního managementu projektu včetně prezentace výsledného řešení. Výsledky své práce je schopen kriticky reflektovat a stanovovat si další rozvojové cíle. |
| komunikační design |
| komunikační design |
| důkladně rozumí principům vizuální komunikace |
| důkladně rozumí principům vizuální komunikace |
| detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
| detailně rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
| UI/UX design |
| UI/UX design |
| infografika |
| rozumí problematice UI/UX designu |
| rozumí problematice UI/UX designu |
| infografika |
| má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu |
| má přehled o dění v současném grafickém a digitálním designu |
| typografie |
| typografie |
| zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu |
| zná různé techniky a přístupy v rámci design procesu |
| kreativní SW nástroje |
| kreativní SW nástroje |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
| dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
| dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
| dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
| dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
| dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
| dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
| dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
| dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
| dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Sebereflexe |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Sebereflexe |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Allen, David. Mít vše hotovo : jak zvládnout práci i život a cítit se při tom dobře. Vyd. 1. V Brně : Jan Melvil, 2008. ISBN 978-80-903912-8-4.
-
Gallo, Carmine. Tajemství inovací Steva Jobse. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3444-3.
-
ROSENAU, M.D. Řízení projektů. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1506-0.
|