Předmět: Ateliér Digitální design 6

» Seznam fakult » FMK » KADD
Název předmětu Ateliér Digitální design 6
Kód předmětu KADD/AT6
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 15
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Prezentace rešerší, analýza zkoumané problematiky 3.-8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Konzultace prezentace výstupů 10. Prezentace výstupů a jejich vyhodnocení Prostřednictvím návrhu portfolia prací je student veden k reflexi dovedností a znalostí získaných během předchozího studia, definici vlastního zaměření a jeho výtvarné reprezentace.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
  • Účast na výuce - 40 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 335 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá a experimentuje se základními výtvarnými prostředky s cílem nalézat inovativní řešení. Vysoká úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost.
Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá a experimentuje se základními výtvarnými prostředky s cílem nalézat inovativní řešení. Vysoká úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost.
Výsledky učení
Student prohloubí své výtvarné a designérské dovednosti, dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Je schopen samostatně zvládnout komplexní proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu.
Student prohloubí své výtvarné a designérské dovednosti, dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Je schopen samostatně zvládnout komplexní proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu.
zná základní principy vizuální komunikace
zná základní principy vizuální komunikace
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní
ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu
zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu
ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu
Odborné dovednosti
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Allen, David. Mít vše hotovo : jak zvládnout práci i život a cítit se při tom dobře. Vyd. 1. V Brně : Jan Melvil, 2008. ISBN 978-80-903912-8-4.
  • Dabner, David. Grafický design v praxi : [zásady, postupy, projekty]. Vyd. 1. [Praha] : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
  • GALLO, Carmine. Mluv jako TED: 9 tajemství veřejné prezentace od nejlepších speakerů z TEDx konferencí. ISBN 9788026504535.
  • ROSENAU, M. D. Řízení projektů. Brno: Computer Press, 2003.
  • Samara, Timothy. Grafický design : základní pravidla a způsoby jejich porušování. V Praze : Slovart, 2008. ISBN 978-80-7391-030-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr