|
Vyučující
|
-
Stránský Bohuslav, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina, ateliérové zadání, požadavky ke splnění předmětu 2. Prezentace rešerší, analýza zkoumané problematiky 3.-11. Konzultace nad rozpracovaným tématem 12. Konzultace prezentace výstupů 13. Prezentace výstupů a jejich vyhodnocení Prohloubení znalostí a dovedností studenta, které získal v předchozích studiu na větších, komplexnějších úkolech - zvládnutí problematiky tvorby a navrhování elektronických aplikací a osvojení dalších pracovních postupů, jako je modelování uživatelského chování apod.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Zážitková (sebezkušenostní), Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 18 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá a experimentuje se základními výtvarnými prostředky s cílem nalézat inovativní řešení. Vysoká úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost. |
| Zvládnutí předchozí látky na požadované úrovni. Student plně využívá a experimentuje se základními výtvarnými prostředky s cílem nalézat inovativní řešení. Vysoká úroveň práce s grafickými programy. Schopnost kritického myšlení, samostatnost. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student prohloubí své výtvarné a designérské dovednosti, dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Je schopen samostatně zvládnout komplexní proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu. |
| Student prohloubí své výtvarné a designérské dovednosti, dokáže identifikovat své přednosti a ty dále rozvíjet. Je schopen samostatně zvládnout komplexní proces tvorby autorského řešení počínaje analýzou problému a konče realizací vlastního návrhu v podobě prezentace, modelu nebo prototypu. |
| zná základní principy vizuální komunikace |
| zná základní principy vizuální komunikace |
| rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
| rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
| ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
| ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
| zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
| zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
| ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
| ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
| dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
| dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
| dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
| dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
| dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
| dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
| dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
| dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
| dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Zážitková (sebezkušenostní) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Známkou |
| Známkou |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
ANDERSON, Stephen P. Přitažlivý interaktivní design: jak vytvářet uživatelsky přívětivé produkty. ISBN 9788025137222.
-
CLARKE, Andy. Hardboiled Web Design. ISBN 1907828001.
-
Cooper, Alan. About Face: The Essentials of Interaction Design. ISBN 1118766571.
-
Gray, Dave. Gamestorming: A Playbook for Innovators, Rulebreakers, and Changemakers. ISBN 9780596804176.
-
HOLLIS, Richard. Stručná historie grafického designu. ISBN 978808770527.
-
LEMOINE. About face: the essentials of interaction design. ISBN 9781118766576.
-
Reiss, Eric. Usable Usability: Simple Steps for Making Stuff Better. ISBN 1118185471.
-
ROGERS, Yvonne; SHARP, Helen; PREECE, Jenny. Interaction Design: Beyond Human - Computer Interaction. ISBN 9780470665763.
-
SINEK, Simon. Začněte s proč: jak vůdčí osobnosti inspirují k činům. ISBN 9788087270554.
|