|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina, ateliérová zadání 3 semestrální projekty, požadavky ke splnění předmětu 2.-5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Prezentace dílčích výsledků a zpětná vazba 7.-8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Prezentace dílčích výsledků a zpětná vazba 10.-12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Vyhodnocení a prezentace jednotlivých semestrálních projektů Student je schopen samostatné koncepční práce, využívá možnosti kreativních software, vytváří prezentace projektu. Student využívá své talentové předpoklady při tvorbě grafických a vizuálních řešení.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Týmová práce, Analýza prezentace
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 18 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní znalost grafických programů, schopnost kompozičního myšlení, barevné cítění, znalost práce s písmem, pochopení textu. |
| Základní znalost grafických programů, schopnost kompozičního myšlení, barevné cítění, znalost práce s písmem, pochopení textu. |
| Výsledky učení |
|---|
| zná základní principy vizuální komunikace |
| zná základní principy vizuální komunikace |
| rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
| rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
| ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
| ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
| zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
| zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
| ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
| ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
| dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
| dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
| dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
| dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
| dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
| dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
| dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
| dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
| dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Praktické procvičování |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
| Systematické pozorování studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
&. Antonoff, R.: Corporate Identity. Frankfurt 1982, kol.autorů: Tvorba jednotného vizuálního stylu. Moravská galerie a Rapid Brno,Brno 1974, Ollins, W.: International Corporate Identity. Calmann and King, Ltd., London 1995, Bentele, Piwinger, Schönborn: Kommunikationsmanagement, Hermann Luchterhand Verlag, GmbH, Neuwied Deutschland 2002, Svoboda, V. : Corporate identity, Učební text UTB, Zlín 2002 (vydání leden-únor 200: internet: heslo corporate identity-aktuální informace o CI . &, &.
-
&. Georges Jean: PÍSMO PAMĚŤ LIDSTVA Pravoslav Kneidl: Z HISTORIE EVROPSKÉ KNIHY Oldřich Menhart: NAUKA O PÍSMU Jaroslav Šalda: OD RUKOPISU KE KNIZE A ČASOPISU Karol Thiry: DĚJINY UMENIA Oldřich Hlavsa: TYPOGRAFIA 1,2,3 Richard Pípal: PÍSMO A JEHO KONSTRUKCE Fridrich Moravčík: ZÁKONITOSTI TVORBY PÍSMA José Pijoan: DĚJINY UMĚNÍ 1-9 František Muzika: KRÁSNÉ PÍSMO 1,2 J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM Third Edition: A HISTORY OF GRAPHIC DESIGN José Pijoan: DĚJINY UMĚNÍ 1-9 Oldřich Menhart: NAUKA O PÍSMU Georges Jean: PÍSMO PAMĚŤ LIDSTVA J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM Oldřich Hlavsa: TYPOGRAFIA 2 Third Edition: A HISTORY OF GRAPHIC DESIGN ...... . &, &.
-
Vizuální teorie : současné angloamerické myšlení o výtvarných dílech. 2., rozš. vyd. Jinočany : H & H, 2005. ISBN 80-7319-054-0.
-
&. Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL kol.: GRAMATIKA VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE Rambousek: PÍSMO A JEHO UŽITÍ Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS Vladimír Beran: TYPOGRAFICKÝ MANUÁL Filip Blažek a kol.: POČÍTAČOVÁ TYPOGRAFIE J.L. Dosong: OD OLOVA K POČÍTAČŮM GRIDS . &, &.
-
Ambrose, Gavin. Designové myšlení - Grafický design. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-3245-6.
-
Dabner, David. Grafický design v praxi. Bratislava : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
-
KLANTEN, R. Data Flow: Visualising Information in Graphic Design. ISBN 9783899552171.
-
Timothy Samara. GRAFICKÝ DESIGN Základní pravidla a způsoby jejich porušování. Slovart, s. r. o. , Praha 2008, 2007. ISBN 978-80-7391-030-3.
|