|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina, ateliérová zadání - 3 semestrální projekty, požadavky ke splnění předmětu 2.-5. Konzultace nad rozpracovaným tématem 6. Prezentace dílčích výsledků a zpětná vazba 7.-8. Konzultace nad rozpracovaným tématem 9. Prezentace dílčích výsledků a zpětná vazba 10.-12. Konzultace nad rozpracovaným tématem 13. Vyhodnocení a prezentace jednotlivých semestrálních projektů Student je schopen samostatné koncepční práce, využívá možnosti kreativních software, vytváří prezentace projektu. Student využívá své talentové předpoklady při tvorbě grafických a vizuálních řešení.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování, Týmová práce, Analýza prezentace
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 18 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní znalost grafických programů, schopnost kompozičního myšlení, barevné cítění, znalost práce s písmem, pochopení textu. |
| Základní znalost grafických programů, schopnost kompozičního myšlení, barevné cítění, znalost práce s písmem, pochopení textu. |
| Výsledky učení |
|---|
| zná základní principy vizuální komunikace |
| zná základní principy vizuální komunikace |
| rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
| rozumí pravidlům tvorby layoutu / vizuálního systému |
| ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
| ví, co je komunikační design, infografika, uživatelské rozhraní |
| zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
| zná kvalitní příklady řešení v rámci digitálního a grafického designu |
| ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
| ví, jaké kroky jsou nutné k dosažení dobrého návrhu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
| dovede provést výzkum dané problematiky, analyzovat informace, identifikovat problém |
| dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
| dovede defininovat cíle projektu / designerskou výzvu |
| dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
| dovede najít a navrhnout odpovídající řešení s využitím kreativních SW nástrojů |
| dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
| dovede identifikovat negativa i pozitiva, poskytnout zpětnou vazbu |
| dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
| dovede přesvědčivě odprezentovat a obhájit výsledný návrh |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Praktické procvičování |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Grafické a výtvarné činnosti |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
| Systematické pozorování studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Grafický design: designové myšlení. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 9788025132456.
-
BLAŽEK, Filip. TYPO-KNIHA. Praha: UMPRUM, 2022. ISBN 978-80-88308-70-6.
-
FINKE, Tim, Sebastian MANGER a Stefan FICHTEL. ed. Informotion: animated infographics. Berlin: Gestalten. 2012.
-
HANZELÍNOVÁ, Lada. Informační grafika: Otto Neurath ? Isotype. Červený Kostelec: Pavel Mervart. 2015.
-
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA. Logo & corporate identity. vyd. Praha: Kafka Design. 2014.
-
MAEDA, John. The Laws of Simplicity. Cambridge, 2006. ISBN 0262134721.
|