|
Vyučující
|
-
Hruda Pavel, MgA.
-
Peml Jan, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
- Specifika jednotlivých typů pořadů snímaných sekvenční technologií: televizní inscenace a dramatické pořady, záznam divadelního představení, přenos a záznam koncertu, sportovní přenos, zpravodajství atd. - Úloha a kompetence členů štábu při živém přenosu. - Teoretická i praktická příprava na jednotlivé typy pořadů. - Klíčové aspekty komunikace jednotlivých členů štábu. - Konfigurace a možnosti obvyklých technologických řešení a konkrétních zařízení. - Příprava a realizace přímého přenosu dle zadání.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu. |
| Student zvládá technologie oboru v rozsahu daném obsahem a cílem předmětu. |
| - definuje hierarchie v TV štábu, |
| - definuje hierarchie v TV štábu, |
| - vysvětlí role jednotlivých profesí, |
| - vysvětlí role jednotlivých profesí, |
| - popíše zázemí TV studia, |
| - popíše zázemí TV studia, |
| - vysvětlí základní technologie užívané v TV studiu, |
| - vysvětlí základní technologie užívané v TV studiu, |
| - popíše proces výroby živého vysílaní. |
| - popíše proces výroby živého vysílaní. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - Student využívá odborné znalosti své profese, |
| - Student využívá odborné znalosti své profese, |
| - aplikuje své oborové znalosti v rámci realizace živého TV vysílání, |
| - aplikuje své oborové znalosti v rámci realizace živého TV vysílání, |
| - umí zpracovat pod vedením živé TV přenosy, |
| - umí zpracovat pod vedením živé TV přenosy, |
| - dokáže komunikovat s jednotlivými profesemi v TV štábu, moderátorem, hosty, |
| - dokáže komunikovat s jednotlivými profesemi v TV štábu, moderátorem, hosty, |
| - dokáže samostatně zpracovat živý TV příspěvek či jej ve studiu odbavit. |
| - dokáže samostatně zpracovat živý TV příspěvek či jej ve studiu odbavit. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Cvičení na počítači |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Známkou |
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
| Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
|
Doporučená literatura
|
-
Václav Slunčík. Sitcom: vývoj a realizace. Praha, 2010. ISBN 978-80-7331-192-6.
-
Vít, Vladimír. Základy televizní techniky. 1. vyd. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1987.
|