|
Vyučující
|
-
Grečnár Ján, prof. Ing. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Od vjemu ke vnímání 2. Zvukové kategorie 3. Jednotlivé druhy mluveného slova 4. Filmová hudba 5. Ruchy 6. Zvukové atmosféry 7. Vazba obrazu a zvuku 8. Zvukový prostor a plány Student si osvojí základní terminologii v oblasti zvukové dramaturgie a režie audiovizuálního díla a dokáže teorii aplikovat při rozboru vybraných příkladů (děl) a následně na svém praktickém cvičení.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální práce studentů
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zvládá základní principy práce se zvukem a hudební kompozicí v animacích. |
| Zvládá základní principy práce se zvukem a hudební kompozicí v animacích. |
| Rozumí teorii zvukového designu v animovaných filmech. |
| Rozumí teorii zvukového designu v animovaných filmech. |
| Umí analyzovat a interpretovat zvukové symboly a jejich vztah k dramaturgii animace. |
| Umí analyzovat a interpretovat zvukové symboly a jejich vztah k dramaturgii animace. |
| Orientuje se v historii a vývoji zvuku v animovaném filmu. |
| Orientuje se v historii a vývoji zvuku v animovaném filmu. |
| Získává hlubší znalosti o zvukových efektech a technikách používaných ve filmech. |
| Získává hlubší znalosti o zvukových efektech a technikách používaných ve filmech. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Prakticky využívá zvukovou estetiku k posílení dramatických prvků ve svých animačních projektech. |
| Prakticky využívá zvukovou estetiku k posílení dramatických prvků ve svých animačních projektech. |
| Efektivně komunikuje se zvukaři a hudebními skladateli pro tvorbu zvukové stopy svého filmu. |
| Efektivně komunikuje se zvukaři a hudebními skladateli pro tvorbu zvukové stopy svého filmu. |
| Spolupracuje na vytvoření kvalitního zvuku, který ladí s celkovým dojmem animovaného díla. |
| Spolupracuje na vytvoření kvalitního zvuku, který ladí s celkovým dojmem animovaného díla. |
| Režíruje hudební a zvukové prvky ve svých animacích s ohledem na dramatický vývoj příběhu. |
| Režíruje hudební a zvukové prvky ve svých animacích s ohledem na dramatický vývoj příběhu. |
| Kreativně využívá zvuk a hudbu k efektivnímu vyprávění a emocionálnímu působení na diváka ve svých filmech. |
| Kreativně využívá zvuk a hudbu k efektivnímu vyprávění a emocionálnímu působení na diváka ve svých filmech. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
|
Doporučená literatura
|
-
Bláha Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla.. 3. vydání, Praha: AMU, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
-
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze. 2011.
-
Elisabeth Weis (Editor), John Belton. Film Sound: Theory and Practice. Columbia University Press, 1985. ISBN 0231056370.
-
HUBER, M. David & RUNSTEIN E. Robert. Moder recording Techniques.. 9. vydání, NewYork: Routledge, 2018. ISBN 978-1-138-95437-3.
-
Chion, Michel. Film, a sound art. New York: Columbia University Press, 2009. ISBN 978-0-231-13777-5.
-
Robin Beauchamp. Designing Sound for Animation. CRC Press, 2013. ISBN 0240824989.
|