|
Vyučující
|
-
Hruda Pavel, MgA.
-
Pešek Lukáš, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
- Historie zvuku a zvukové složky v animovaném filmu. - Audiovizuální komunikace - Zvuk jako součást audiovizuálního vyjadřování v animované tvorbě - Zvuková dramaturgie, režie a zvukový design - Střihová skladba v animovaném díle - zvuková stránka strihovej skladby - obrazovo-zvuková vazba - Zvuková kategorie
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 47 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 65 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - student zná základní dramaturgická pravidla využití filmového dialogu. |
| - student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání. |
| - student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání. |
| - student zná základní dramaturgická pravidla využití filmového dialogu. |
| - vysvětlit své záměry realizace při práci na dialogovém cvičení, |
| - vysvětlit své záměry realizace při práci na dialogovém cvičení, |
| - umí vysvětlit postupy při zpracování dialogu ve zvukové postprodukci, |
| - umí vysvětlit postupy při zpracování dialogu ve zvukové postprodukci, |
| - popíše základní rozdíl při SW řešení čištění dialogu (Izotop,Waves, AconDigital atd.), |
| - popíše základní rozdíl při SW řešení čištění dialogu (Izotop,Waves, AconDigital atd.), |
| - uvede a popíše základní pravidla pro import/export projektu v rámci DAW (DigitalAudioWorkstation). |
| - uvede a popíše základní pravidla pro import/export projektu v rámci DAW (DigitalAudioWorkstation). |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - student využívá pravidla dramaturgie filmového dialogu, |
| - student využívá pravidla dramaturgie filmového dialogu, |
| - identifikuje vhodné snímání dialogu pro danou scénu, |
| - identifikuje vhodné snímání dialogu pro danou scénu, |
| - umí pomocí dílčích cvičení definovat základní potřeby pro správné čištění dialogů se základními funkcemi úprav DAW nebo rozšiřujícím SW, |
| - umí pomocí dílčích cvičení definovat základní potřeby pro správné čištění dialogů se základními funkcemi úprav DAW nebo rozšiřujícím SW, |
| - aplikuje své získané znalosti na semestrální práci (dramaturgie, záznam, postprodukce), |
| - aplikuje své získané znalosti na semestrální práci (dramaturgie, záznam, postprodukce), |
| - je schopen prezentovat svou semestrální práci v rámci specializace zvuková skladba (zkušební komise, AAV prezentace atd.). |
| - je schopen prezentovat svou semestrální práci v rámci specializace zvuková skladba (zkušební komise, AAV prezentace atd.). |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Praktické procvičování |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Známkou |
| Známkou |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
David Lewis Yewdall. The Practical Art of Motion Picture Sound. Focal Press, 2007. ISBN 0240808657.
-
Elisabeth Weis (Editor), John Belton. Film Sound: Theory and Practice. Columbia University Press, 1985. ISBN 0231056370.
-
Robin Beauchamp. Designing Sound for Animation. CRC Press, 2013. ISBN 0240824989.
|