|
Vyučující
|
-
Karásek Jan Jindřich, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Studentstvo je vedeno ke zvládnutí scenáristických softwarů. Na základě jejich autorských textů se dozvídají další metody scenáristické a dramaturgické práce. Na hodinách jsou seznamováni s ukázkami profesionálních scénářů (case-study). Základy režijích postupů - od literárních scénářů se postupně dostávají k tvorbě scénářů technických. Seznamují se se specifiky práce režisérů (práce s herci, práce s prostorem, zvuková dramaturgie).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 57 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 55 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - Studenti*ky umí vyjmenovat různé strategie tvorby scénářů (od postav / ze situace) |
| - Studenti*ky umí vyjmenovat různé strategie tvorby scénářů (od postav / ze situace) |
| - studenti*ky umí charakterizovat a popsat rozdíly laterálního a vertikálního myšlení a přístupu k tvorbě |
| - studenti*ky umí charakterizovat a popsat rozdíly laterálního a vertikálního myšlení a přístupu k tvorbě |
| - studenti*ky umí definovat různé režijní přístupy ke scénáři |
| - studenti*ky umí definovat různé režijní přístupy ke scénáři |
| - studenti*ky umí popsat, jak správně vytvořit technický scénář |
| - studenti*ky umí popsat, jak správně vytvořit technický scénář |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Na základě osvojení si znalostí dokáží studenti: - aplikovat adekvátní strategii tvorby scénář |
| Na základě osvojení si znalostí dokáží studenti: - aplikovat adekvátní strategii tvorby scénář |
| - umí používat scenáristický software (CeltX, Fade In aj.) |
| - umí používat scenáristický software (CeltX, Fade In aj.) |
| - studenti zvládnou napsat technický scénář |
| - studenti zvládnou napsat technický scénář |
| - studenti umí aplikovat rozličné režijní postupy, jsou schopni zohlednit specifika látky / žánru |
| - studenti umí aplikovat rozličné režijní postupy, jsou schopni zohlednit specifika látky / žánru |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozhovor |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozhovor |
|
Doporučená literatura
|
-
ARONSONOVÁ, Linda. Scénář pro 21. století. NAMU, Praha 2014. ISBN 978-80-7331-314-2.
-
McKee, Robert. Story : substance, structure, style and the principles of screenwriting. 1st ed. New York : ReganBooks, 1997. ISBN 0-06-039168-5.
-
Snyder, Blake. Save the cat.
|