|
Vyučující
|
-
Pustina Kocí Irena, MgA. Ph.D., MBA
|
|
Obsah předmětu
|
Kurz bude probíhat podle následujících modulů: - Úvod: Jak začít, užitečné materiály a literatura - Inspirace: Odkud pocházejí příběhy, využití osobních zkušeností, nápady z nových příběhů, adaptace: bajky a legendy - Žánr: Identifikace žánru: romány, westerny, science fiction, akční/dobrodružné, detektivní/thrillery, epické/historické a další - Nastavení scény: Jak vybrat prostředí a jak ho využít - Děj: Dramatická struktura tří aktů, dějové zvraty, vyvrcholení, rozuzlení, role vedlejších dějových linií - Postavy: Běžné typy postav, vývoj postav - Dialogy: Role dialogů ve filmovém scénáři, jak využít každé slovo - Přepisování: Ego autora a jak být objektivní, identifikace slabých míst - Formátování: Jak se formátují scénáře - Příprava synopse, hrubého návrhu, finálního scénáře
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování, Týmová práce
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 124 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 100 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - student umí popsat přístup ke klauzurnímu zadání z hlediska své profese (specializace) |
| - student umí popsat přístup ke klauzurnímu zadání z hlediska své profese (specializace) |
| - je schopen charakterizovat postupy práce na klauzurním filmu/zadání |
| - je schopen charakterizovat postupy práce na klauzurním filmu/zadání |
| - umí vyjmenovat varianty řešení konkrétního zadání s ohledem na svoji profesi |
| - umí vyjmenovat varianty řešení konkrétního zadání s ohledem na svoji profesi |
| - je schopen aktivně participovat na prezentacích štábů |
| - je schopen aktivně participovat na prezentacích štábů |
| - vysvětlit Systémem řízené výroby na ateliéru Audiovizuální tvorby |
| - vysvětlit Systémem řízené výroby na ateliéru Audiovizuální tvorby |
| - student umí popsat přístup ke klauzurnímu zadání z hlediska své profese (specializace) |
| - student umí popsat přístup ke klauzurnímu zadání z hlediska své profese (specializace) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vytvořit scénář (dovést jej od nápadu po finální verzi scénáře) |
| - vytvořit scénář (dovést jej od nápadu po finální verzi scénáře) |
| - aplikovat dramaturgické a režijní teorie a vypracovat technický scénář |
| - aplikovat dramaturgické a režijní teorie a vypracovat technický scénář |
| - rozlišit možnosti Systému řízené výroby a zákonů v ČR |
| - rozlišit možnosti Systému řízené výroby a zákonů v ČR |
| - natočit svůj scénář |
| - natočit svůj scénář |
| - dokončit svůj film (postprodukce) |
| - dokončit svůj film (postprodukce) |
| - dovede realizovat klauzurní zadání (projekt, film) |
| - dovede realizovat klauzurní zadání (projekt, film) |
| - zvládá aplikovat alternativy v závislosti na průběhu postupu práce na klauzurním zadání (filmu, projektu) |
| - zvládá aplikovat alternativy v závislosti na průběhu postupu práce na klauzurním zadání (filmu, projektu) |
| - umí psát texty autorských explikací a reflektovat v nich jednotlivé fáze postupu práce na klauzurním zadání z hlediska své profese (specializace) |
| - umí psát texty autorských explikací a reflektovat v nich jednotlivé fáze postupu práce na klauzurním zadání z hlediska své profese (specializace) |
| - prezentuje ve štábu i samostatně postup práce na klauzurním zadání |
| - prezentuje ve štábu i samostatně postup práce na klauzurním zadání |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Praktické procvičování |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Literatura se odvíjí od charakteru zadaných prací - seznam literatury viz oborové předměty.
|