Předmět: Social Sciences as a Projection Screen

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Social Sciences as a Projection Screen
Kód předmětu KAAV/DXSSP
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gogola Jan, prof. doc. Mgr.MgA
Obsah předmětu
Společnost jako film a film jako společnost. Myšlení jako filmově-sociální hybrid. Základní témata: - Film jako audiovizuální esej - Společenské vědy jako psané obrazy - Potenciál výrazu pop-filosofie Gillese Deleuze - "Vysoké" a "nízké" jako kategorie, které se vzájemně podmiňují a prolínají - Nalézání souvislostí prostřednictvím jinakosti: anti-kontext jako příležitost ke zviditelnění neviditelného - Ekonomie prestiže: oběh kulturních hodnot - Objektově orientovaná ontologie, postmoderna, poststrukturalismus, rizom, síťové myšlení

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Pojímání kinematografie jako neoddělitelné součásti společenského a společenskovědního dění.
Pojímání kinematografie jako neoddělitelné součásti společenského a společenskovědního dění.
- médium jako zpráva (Marshall McLuhan)
- médium jako zpráva (Marshall McLuhan)
- jazyk nových médií (Lev Manovich)
- jazyk nových médií (Lev Manovich)
- nová filmová historie (Thomas Elsaesser, Petr Szczepanik)
- nová filmová historie (Thomas Elsaesser, Petr Szczepanik)
- archeologie médií (Friedrich A. Kittler, Jussi Parikka)
- archeologie médií (Friedrich A. Kittler, Jussi Parikka)
- objektově orientovaná ontologie (Timothy Morton, Lukáš Likavčan)
- objektově orientovaná ontologie (Timothy Morton, Lukáš Likavčan)
Odborné dovednosti
Studenti dokáží adekvátně používat termíny a teorie:
Studenti dokáží adekvátně používat termíny a teorie:
- hybridizace médií
- hybridizace médií
- vědomí počítačového rozhraní
- vědomí počítačového rozhraní
- nelineární historie kinematografie
- nelineární historie kinematografie
- jak se média stávají novými
- jak se média stávají novými
- imaginace mimolidského
- imaginace mimolidského
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Rozhovor
Rozhovor
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • DELEUZE, Gilles; GUATTARI, Felix. A Thousand Plateus.
  • ENGLISH, James F. The Economy of Prestige.
  • HAYDEN, White. The Question of Narrative Contemporary Historical Theory. History and Theory 1985/1.
  • KLINGER, Barbara. Film History Terminable and Interminable: Recovering the Past in Reception Studies, Screen 38, 1997/2.
  • MANOVICH, Lev. The Language of New Media.
  • MCLUHAN, Marshall. Understanding Media: The Extensions of Man.
  • TURNER, Victor. Frame, Flow adn Reflection: Ritual and Drama as Public Liminality, Japanese Journal of Religious Studies, 1979/4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr