|
Vyučující
|
-
Gogola Jan, prof. doc. Mgr.MgA
|
|
Obsah předmětu
|
Společnost jako film a film jako společnost. Myšlení jako filmově-sociální hybrid. Základní témata: - Film jako audiovizuální esej - Společenské vědy jako psané obrazy - Potenciál výrazu pop-filosofie Gillese Deleuze - "Vysoké" a "nízké" jako kategorie, které se vzájemně podmiňují a prolínají - Nalézání souvislostí prostřednictvím jinakosti: anti-kontext jako příležitost ke zviditelnění neviditelného - Ekonomie prestiže: oběh kulturních hodnot - Objektově orientovaná ontologie, postmoderna, poststrukturalismus, rizom, síťové myšlení
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Pojímání kinematografie jako neoddělitelné součásti společenského a společenskovědního dění. |
| Pojímání kinematografie jako neoddělitelné součásti společenského a společenskovědního dění. |
| - médium jako zpráva (Marshall McLuhan) |
| - médium jako zpráva (Marshall McLuhan) |
| - jazyk nových médií (Lev Manovich) |
| - jazyk nových médií (Lev Manovich) |
| - nová filmová historie (Thomas Elsaesser, Petr Szczepanik) |
| - nová filmová historie (Thomas Elsaesser, Petr Szczepanik) |
| - archeologie médií (Friedrich A. Kittler, Jussi Parikka) |
| - archeologie médií (Friedrich A. Kittler, Jussi Parikka) |
| - objektově orientovaná ontologie (Timothy Morton, Lukáš Likavčan) |
| - objektově orientovaná ontologie (Timothy Morton, Lukáš Likavčan) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studenti dokáží adekvátně používat termíny a teorie: |
| Studenti dokáží adekvátně používat termíny a teorie: |
| - hybridizace médií |
| - hybridizace médií |
| - vědomí počítačového rozhraní |
| - vědomí počítačového rozhraní |
| - nelineární historie kinematografie |
| - nelineární historie kinematografie |
| - jak se média stávají novými |
| - jak se média stávají novými |
| - imaginace mimolidského |
| - imaginace mimolidského |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Rozhovor |
| Rozhovor |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
DELEUZE, Gilles; GUATTARI, Felix. A Thousand Plateus.
-
ENGLISH, James F. The Economy of Prestige.
-
HAYDEN, White. The Question of Narrative Contemporary Historical Theory. History and Theory 1985/1.
-
KLINGER, Barbara. Film History Terminable and Interminable: Recovering the Past in Reception Studies, Screen 38, 1997/2.
-
MANOVICH, Lev. The Language of New Media.
-
MCLUHAN, Marshall. Understanding Media: The Extensions of Man.
-
TURNER, Victor. Frame, Flow adn Reflection: Ritual and Drama as Public Liminality, Japanese Journal of Religious Studies, 1979/4.
|