|
Vyučující
|
-
Gogola Jan, prof. doc. Mgr.MgA
|
|
Obsah předmětu
|
Zde představený manuál jako východisko pro skupinovou dramaturgickou analýzu od fáze psaní literárních podkladů po post-produkci. Manuál: -co - neboli téma filmu zformulované tak, aby vyjadřovalo konkrétní kontext filmu i jeho zobecnění -jak - forma filmu (žánr, styl, metoda) -proč - osobní motivace film točit a motivace společenská neboli čím by měl film oslovit veřejný kontext -struktura - odkud, přes co a kam se má vyprávět. Jestli nějak sevřeným rámcem (den, rok, časoprostor, postup určité činnosti) či se strukturou otevřenou typu koláže, mozaiky či bezprostředních významových vazeb z hlediska střihu a montáže. -kdo, kdy, kde - postavy, místa a čas filmu -konkretizace - stručný obsah filmu do jedné normostrany -příklad záběru - konkrétní záběr, situace, sekvence z filmu: popis z hlediska obsahu i formy jako příklad celkové podoby díla
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Analýza textu, Sebereflexe
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Manuál dramaturgie: -co: téma |
| Manuál dramaturgie: -co: téma |
| -jak: forma |
| -jak: forma |
| -proč: důvod vzniku filmu |
| -proč: důvod vzniku filmu |
| -struktura: princip narativu |
| -struktura: princip narativu |
| -skica děje |
| -skica děje |
| -postavy, místa a čas filmu |
| -postavy, místa a čas filmu |
| -příklad záběru |
| -příklad záběru |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aplikovaná dramaturgie: -explikace |
| Aplikovaná dramaturgie: -explikace |
| -synopse |
| -synopse |
| -treatmentu |
| -treatmentu |
| -scénáře |
| -scénáře |
| -montáže |
| -montáže |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Týmová práce |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
BRESSON, Robert. Poznámky o kinematografu. Praha, 1998. ISBN 80-86019-68-3.
-
KRÁL, Petr. Groteska aneb Morálka šlehačkového dortu.. 1999. ISBN 80-7004-092-0.
-
MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. Praha, 2018. ISBN 978-80-246-2961-2.
-
MARTIN, Andrew. Mizanscéna a filmový styl. Praha, 2019. ISBN 978-80-7331-510-8.
-
NICHOLS, Bill. Úvod do dokumentárního filmu.. Praha: Akademie múzických umění v Praze., 2010.
|