|
Vyučující
|
-
Nemeškal Libor, doc. MgA. Ph.D., Ed.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Konkrétní témata: - Metody vědecké práce. - Jak napsat magisterskou práci a nezešílet. - Minimum z dějin střihových teorií. - České střihové teorie. - Střihovou skladbou k n-té dimenzi. - Dramaturgie a střih dlouhometrážních projektů a seriálů. - Pedagogické minimum 2 (příprava workshopu). - Teoretická část magisterské práce.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači
- Domácí příprava na výuku
- 21 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Popsat postup přípravy teoretické magisterské studie |
| Popsat postup přípravy teoretické magisterské studie |
| Vyjmenovat metody vědecké práce |
| Vyjmenovat metody vědecké práce |
| Charakterizovat vztah společenských věd a audiovize |
| Charakterizovat vztah společenských věd a audiovize |
| Vyjmenovat zásadní jména i texty světových střihových teorií |
| Vyjmenovat zásadní jména i texty světových střihových teorií |
| Vyjmenovat zásadní jména i texty českých střihových teorií |
| Vyjmenovat zásadní jména i texty českých střihových teorií |
| Definovat specifika střihové skladby v seriálech a dlouhometrážních filmech |
| Definovat specifika střihové skladby v seriálech a dlouhometrážních filmech |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analyzovat odborné teoretické texty |
| Analyzovat odborné teoretické texty |
| Navrhnout a připravit teze magisterské práce |
| Navrhnout a připravit teze magisterské práce |
| Napsat odborný teoretický text ve stanoveném rozsahu |
| Napsat odborný teoretický text ve stanoveném rozsahu |
| Prezentovat východiska i výsledky magisterského výzkumu |
| Prezentovat východiska i výsledky magisterského výzkumu |
| Připravit odborný střihový workshop |
| Připravit odborný střihový workshop |
| Organizovat projekce se zpětnou vazbou |
| Organizovat projekce se zpětnou vazbou |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Bordwell, David a Kristin Thopson. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Casetti, Francesco. Filmové teorie 1945-1990. 1. vyd. V Praze : Akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-7331-143-8.
-
ČIHÁK, Martin, Andran ABRAMJAN, Darja ČERNJAK, et al. Distanční montáž Artavazda Pelešjana. Akademie múzických umění . Praha, 2016. ISBN 978-80-7331-423-1.
-
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. ISBN 978-80-210-7756-.
-
Nemeškal, Libor. Střihová analýza filmů české nové vlny: Tvorba režiséra Hynka Bočana.. Zlín, 2015.
-
Petr Szczepanik (Ed.). Nová filmová historie. Praha, 2004. ISBN 80-239-4107-0.
-
Petr Szczepanik. Stále kinema: antologie českého myšlení o filmu 1904-1950. Praha, 2008. ISBN 978-80-7004-136-9.
-
VALUŠIAK, Josef. Střihovou skladbou k n-té dimenzi.. Akademie múzických umění. 2., opr. vyd. Praha, 2000.
|