|
Vyučující
|
-
Gogola Jan, prof. doc. Mgr.MgA
|
|
Obsah předmětu
|
Studentské filmové i psané díla, na kterých budou v rámci magisterského studia pracovat. Závěrečný semestr tohoto předmětu bude mít výrazně interaktivní charakter. Každý student si v součinnosti s pedagogem připraví na základě dvou předcházejících semestrů tohoto předmětu prezentaci úvahy společensko-vědního charakteru a to ve vztahu k vlastnímu magisterskému filmu respektive k teoretické magisterské práci. Propojení teorie s praxí jako syntéza úvahového i praktického charakteru.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 21 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student zvládá užití tradičních i novátorských postupů, je schopný nad dílem uvažovat v širších filosofických a sociologických souvislostech. |
| Student zvládá užití tradičních i novátorských postupů, je schopný nad dílem uvažovat v širších filosofických a sociologických souvislostech. |
| - film a mediální teorie |
| - film a mediální teorie |
| - film a sociologie |
| - film a sociologie |
| - film a filozofie |
| - film a filozofie |
| - film a poezie |
| - film a poezie |
| - film a technologie |
| - film a technologie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Teorie v praxi: - režie v kontextu mediální teorie |
| Teorie v praxi: - režie v kontextu mediální teorie |
| - režie jako sociologie |
| - režie jako sociologie |
| - režie jako filozofie |
| - režie jako filozofie |
| - režie jako poezie |
| - režie jako poezie |
| - režie v kontextu technologie |
| - režie v kontextu technologie |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozhovor |
| Rozhovor |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Barthes, Roland. Říše znaků. Fra Praha, 2013. ISBN 9788087429259.
-
Bendová, H., Strnad, M. Společenské vědy a audiovize. ISBN 978-80-7331-313-5.
-
BRANDO, Marlon. Písně, které mě naučila matka.. Prostor. Praha, 1996.
-
BRESSONOVÁ, Myléne (editorka). Bresson o Bressonovi. Rozhovory (1943 ? 1983).. Václav Žák ? Casablanca. ISBN 978-80-87292-36-5.
-
CASETTI, Francesco. Filmové teorie 1945-1990. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2008. ISBN 978-80-7331-143-8.
-
CIESLAR, Jiří. Filmové zápisky 90 - 93.. Karel Stibral ? GRYF. ISBN 80-85829-02-9.
-
CIESLAR, Jiří. Luis Buňuel. Československý filmový ústav. MK ČSR 59-119-86.
-
ČENĚK, David. Chris Marker. NAMU a JSAF. ISBN 978-80-7331-242-8.
-
ČIHÁK, Martin. Ponorná řeka kinematografie.. NAMU. ISBN 80-7331- 283-1.
-
Deleuze, Gilles. Film 1 Obraz - pohyb. Praha, NFA, 2000. ISBN 80-7004-098-X.
-
DELEUZE, Gilles. Film 2. Obraz - čas.. NFA. ISBN 80-7004-127-7.
-
GOGOLA, Jan. Smrt dokumentárnímu filmu! Od díla k dění! Ať žije film!. Diplomová práce.. FAMU. 2001.
-
Jacques Aumont. Obraz. Akademie múzických umění v Praze, 2005. ISBN 80-7331-045-7.
-
KRÁL, Petr. Groteska aneb Morálka šlehačkového dortu.. 1999. ISBN 80-7004-092-0.
-
LATOUR, Bruno. Stopovat a skládat svět s Brunem Latourem. Výbor z textů 1998 - 2013. NAMU. ISBN 978-80-87259-37-5.
-
McLuhan, M. Jak rozumět médiím . Praha, 1991. ISBN 80-207-0296-2.
-
Mišíková, Katarína. Mysl a příběh ve filmové fikci : o kognitivistických přístupech k teorii filmové narace. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, 2009. ISBN 978-80-7331-126-1.
-
RENOIR, Jean. Můj život a mé filmy.. Academia. ISBN 80-200-1228-1.
-
SLOVÁKOVÁ, Andrea. Co je nového ve filmové vědě.. Nová beseda. ISBN 978-80-906751-1-7.
-
SZCZEPANIK, Petr (editor). Nová filmová historie. Antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Herrmann a synové. Praha, 2004.
|