|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět formou konzultací řeší praktické problémy realizace absolventského filmu ve vztahu k vytvářené koncepci obrazové části filmu. Spolu se studenty hledá nejvhodnější realizovatelná řešení. Analyzuje podobné koncepty a na jejich příkladu vede studenta k široké polemice o obrazovém stvárnění. Ještě více hledá vztah mezi literární předlohou a její přenositelností do obrazu. Analyzuje výraz. Hluboce se řeší intermediální přenositelnost výrazu. Studenti hledají vztah obrazové dramaturgie k filmovému žánru. Analyzuje se vztah záměr - médium - divák.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Praktické procvičování
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 21 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student má široké vědomosti o současném stavu snímací a záznamové techniky, formátech obrazu a orientuje se ve způsobech jejího použití. Získá teoretické vědomosti a praktické zkušenosti práce s kamerou a procvičí praktické komponování. |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Student má široké vědomosti o současném stavu snímací a záznamové techniky, formátech obrazu a orientuje se ve způsobech jejího použití. Získá teoretické vědomosti a praktické zkušenosti práce s kamerou a procvičí praktické komponování. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - definovat, co je maska, vzdušná perspektiva, či primární a sekundární korekce |
| - definovat, co je maska, vzdušná perspektiva, či primární a sekundární korekce |
| - vysvětlit základy obrazové postprodukce a filmového triku |
| - vysvětlit základy obrazové postprodukce a filmového triku |
| - vysvětlit formáty obrazu |
| - vysvětlit formáty obrazu |
| - definovat způsoby jejího použití |
| - definovat způsoby jejího použití |
| - charakterizovat výraz a orientovat se v díle |
| - charakterizovat výraz a orientovat se v díle |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - aplikovat zkušenosti práce s kamerou |
| - aplikovat zkušenosti práce s kamerou |
| - vytvořit dílo pomocí praktického komponování |
| - vytvořit dílo pomocí praktického komponování |
| - nastavit barevnost jako výrazový prostředek |
| - nastavit barevnost jako výrazový prostředek |
| - zvládá primární a sekundární korekce |
| - zvládá primární a sekundární korekce |
| - nastavuje základy obrazové postprodukce a filmového triku |
| - nastavuje základy obrazové postprodukce a filmového triku |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Hodnotící metody |
|---|
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
|
Doporučená literatura
|
-
Beyond the screenplay: a dialectical aproach to dramaturgy. Mcfarland, 2012. ISBN 0786466030.
-
BOJANOVSKÝ, V. Základní principy osvětlování.
-
Box H.: Set Lighting Technician's Handbook. Film Lighting Equipment, Practice, and Electrical Distribution. Routledge,, 2017. ISBN 1138426156.
-
BROWN, B. Lighting. Focal Press. 2012. ISBN 978-0240807638.
-
CLEWE, B. Film Production Management: How to Budget, Organize and Successfully Shoot your Film. Routledge, 2017. ISBN 0415788757.
-
HONTHANER, B.W. The Complete Film Production Handbook. 2001. ISBN 0240804198.
-
Hopkins O. Jak číst architekturu. Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0373-7.
-
MILLERSON, G. Lighting for TV and Film,Routledge. 2015. ISBN 978-1138130128.
|