|
Vyučující
|
-
Bébarová Jana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
V semináři se studenti obeznámí se základními tendencemi a klíčovými osobnostmi současné asijské a latinskoamerické kinematografie Témata: ÍRÁN - společensko-politické pozadí a osobnosti íránské kinematografie od 80. let do současnosti Abbas Kiarostami, Jafar Panahi, Majid Majidi, Asghar Farhadi, Mohsen Makhmalbaf, Bahman Ghobadi ČÍNA - společensko-politické pozadí a osobnosti 5. a 6. generace čínské kinematografie Zhang Yimou, Chen Kaige, Tian Zhuangzhuang; Jia Zhangke, Lou Ye; Gan Bi TCHAJWAN - společensko-politické pozadí a osobnosti nových vln 80. let a 90. let Hou Hsiao-hsien, Edward Yang; Ang Lee, Tsai Ming-liang HONG KONG -studiový systém, Shaw Brothers, Golden Harvest; žánry wuxia a kung-fu, zlatá éra 90. let, herecké hvězdy, režisérské osobnosti Tsui Hark, John Woo, Ringo Lam, Johnny To, Stephen Chow; Wong Kar-wai JIŽNÍ KOREA -společensko-politické pozadí; žánrová vs. artová kinematografie Kim Ki-duk, Park Chan-wook, Bong Joon-ho, Hong Sang-soo, Lee Chang-dong JAPONSKO -žánry (j-horor, pinku eiga, anime); osobnosti Takeshi Kitano, Takashi Miike, Shinya Tsukamoto, Kiyoshi Kurosawa, Hirokazu Koreeda LATINSKÁ AMERIKA - vybrané osobnosti Mexika, Argentiny, Chile, Brazílie Carlos Reygadas, A. G. I?árritu, Lucrecia Martel, Lisandro Alonso, Lucrecia Martel, Pablo Larraín Walter Salles
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student*ka umí pracovat s textem. |
| Student*ka umí pracovat s textem. |
| Student*ka umí definovat složky filmové řeči. |
| Student*ka umí definovat složky filmové řeči. |
| Student*ka umí charakterizovat filmový styl. |
| Student*ka umí charakterizovat filmový styl. |
| Student*ka umí popsat specifika filmové řeči a stylu daného díla. |
| Student*ka umí popsat specifika filmové řeči a stylu daného díla. |
| Student*ka umí uvažovat v kontextech. |
| Student*ka umí uvažovat v kontextech. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student*ka dovede napsat esej. |
| Student*ka dovede napsat esej. |
| Student*ka dovede vypracovat prezentaci. |
| Student*ka dovede vypracovat prezentaci. |
| Student*ka dovede analyzovat filmový styl a řeč. |
| Student*ka dovede analyzovat filmový styl a řeč. |
| Student*ka dovede rozlišit specifika filmového stylu různých děl. |
| Student*ka dovede rozlišit specifika filmového stylu různých děl. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozhovor |
| Rozhovor |
|
Doporučená literatura
|
-
rejze.cz, Cinema Scope, Sight and Sound, Cinepur, A2, 25fps, FantomFilm, Film a doba.
-
BORDWELL, David; THOMPSON, Kristin. Dějiny filmu.. AMU/Lid. Noviny. Praha, 2007.
-
Davis, Emilie William; Yueh-yu Yeh, Darrell. East Asian Screen Industries. Londýn : BFI, 2008.
-
HART, Stephen M. A. Companion to Latin American Film.. Tamesis. Woodbridge, 2004.
-
CHAUDHURI, Shohini. Contemporary World Cinema: Europe, the Middle East, East Asia and South Asia.. Edinburgh University Press. Edinburgh, 2005.
-
Langerová, Viera. Filmový zemepis. Kontinentálna Čína, HongKong, Tchajwan. Bratislava, 2009.
-
MES, Tom; SHARP, Jasper. The Midnight Eye Guide to New Japanese Film.. Stone Bridge Press. Berkeley, 2004.
-
ROSENBAUM, Jonathan; Saeed-Vafa, Mehrnaz. Abbas Kiarostami (Contemporary Film Directors).. University of Illinois Press. Chicago, 2003.
-
TAPPER, Richard. The New Iranian Cinema: Politics, Representation and Identity.. I. B. Tauris. London, 2002.
-
TEO, Stephen. Chinese Martial Arts Cinema: The Wuxia Tradition.. Edinburgh University Press. Edinburgh, 2009.
-
Vick, Tom. Asian Cinema: A Field Guide. New York : Harper Perennial, 2008.
|