|
Vyučující
|
-
Gogola Jan, prof. doc. Mgr.MgA
-
Hubáček Tomáš, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Východiskem bude následující manuál a to v rámci rozhodnutí, zdali pro daný film volit žánrový či spíš neodvozený styl organicky vyplývající z ducha zamýšleného díla. Půjde o schopnost tvořit v linii tradice i v duchu jinakosti: -co jako téma -jak jako forma -struktura jako narace -proč jako opodstatnění vzniku filmu v mezinárodním společensko-mediálním kontextu a jako osobní autorská motivace ke vzniku daného filmu -kdo jako postavy filmu -kde jako místa filmu -kdy jako čas filmu -konkretizace jako obsah filmu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 130 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student je schopen vysvětlit: |
| Student je schopen vysvětlit: |
| - teorie jako společenský fenomén |
| - teorie jako společenský fenomén |
| - metodologie teorie |
| - metodologie teorie |
| - druhy filmové montáže |
| - druhy filmové montáže |
| - druhy zvukové post-produkce |
| - druhy zvukové post-produkce |
| - kontext profesionální audiovizuální praxe |
| - kontext profesionální audiovizuální praxe |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student je schopen vyřešit: |
| Student je schopen vyřešit: |
| - teoretická diplomová práce jako společenský fenomén |
| - teoretická diplomová práce jako společenský fenomén |
| - aplikace teoretických metod |
| - aplikace teoretických metod |
| - filmová montáž |
| - filmová montáž |
| - zvuková post-produkce |
| - zvuková post-produkce |
| - jednání s profesionálním audiovizuálním kontextem |
| - jednání s profesionálním audiovizuálním kontextem |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
Hotové i rozpracované verze profesionálních filmů..
-
Borstin, Jon. Tajemství filmové řeči. Universum. ISBN 978-80-7617-619-5.
-
Bresson, R. Poznámky o kinematografu. Praha : Dauphin, 1998. ISBN 80-86019-68-3.
-
Buňuel, L. Do posledního dechu. ISBN 80-903455-0-6.
-
Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 8071981737.
-
EJZENŠTEJN, Sergej. Paměti. Odeon. ISBN 01-010-88.
-
Epstein, J. Poetika obrazů. Praha : Herman a synové, 1997. ISBN 80-238-1138-X.
-
Fellini, F. Dělat film. ISBN 401-22-856.
-
Fleischer, Jan. To by mohl být film. ISBN 978-80-7331-156-8.
-
Godard, J. L. Príběh(y) filmu. ISBN 80-903678-2-8.
-
Godard, Jean-Luc. Texty a rozhovory. Jihlava, JSAF, 2005. ISBN 80-903513-6-0.
-
Juráček, P. Deník (1959 - 1974). ISBN 59-044-03.
-
K. P. Liessmann. Teorie nevzdělanosti. Academia Praha, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.
-
Truffaut, F. Rozhovory Hitchcock Truffaut, ČSFÚ, Praha. 1987.
|