Předmět: Audiovizuální praktika Režie a scenáristika 9

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Audiovizuální praktika Režie a scenáristika 9
Kód předmětu KAAV/AV9RS
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gogola Jan, prof. doc. Mgr.MgA
  • Hubáček Tomáš, MgA.
Obsah předmětu
Východiskem bude následující manuál a to v rámci rozhodnutí, zdali pro daný film volit žánrový či spíš neodvozený styl organicky vyplývající z ducha zamýšleného díla. Půjde o schopnost tvořit v linii tradice i v duchu jinakosti: -co jako téma -jak jako forma -struktura jako narace -proč jako opodstatnění vzniku filmu v mezinárodním společensko-mediálním kontextu a jako osobní autorská motivace ke vzniku daného filmu -kdo jako postavy filmu -kde jako místa filmu -kdy jako čas filmu -konkretizace jako obsah filmu

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická)
  • Účast na výuce - 130 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student je schopen vysvětlit:
Student je schopen vysvětlit:
- teorie jako společenský fenomén
- teorie jako společenský fenomén
- metodologie teorie
- metodologie teorie
- druhy filmové montáže
- druhy filmové montáže
- druhy zvukové post-produkce
- druhy zvukové post-produkce
- kontext profesionální audiovizuální praxe
- kontext profesionální audiovizuální praxe
Odborné dovednosti
Student je schopen vyřešit:
Student je schopen vyřešit:
- teoretická diplomová práce jako společenský fenomén
- teoretická diplomová práce jako společenský fenomén
- aplikace teoretických metod
- aplikace teoretických metod
- filmová montáž
- filmová montáž
- zvuková post-produkce
- zvuková post-produkce
- jednání s profesionálním audiovizuálním kontextem
- jednání s profesionálním audiovizuálním kontextem
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • Hotové i rozpracované verze profesionálních filmů..
  • Borstin, Jon. Tajemství filmové řeči. Universum. ISBN 978-80-7617-619-5.
  • Bresson, R. Poznámky o kinematografu. Praha : Dauphin, 1998. ISBN 80-86019-68-3.
  • Buňuel, L. Do posledního dechu. ISBN 80-903455-0-6.
  • Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 8071981737.
  • EJZENŠTEJN, Sergej. Paměti. Odeon. ISBN 01-010-88.
  • Epstein, J. Poetika obrazů. Praha : Herman a synové, 1997. ISBN 80-238-1138-X.
  • Fellini, F. Dělat film. ISBN 401-22-856.
  • Fleischer, Jan. To by mohl být film. ISBN 978-80-7331-156-8.
  • Godard, J. L. Príběh(y) filmu. ISBN 80-903678-2-8.
  • Godard, Jean-Luc. Texty a rozhovory. Jihlava, JSAF, 2005. ISBN 80-903513-6-0.
  • Juráček, P. Deník (1959 - 1974). ISBN 59-044-03.
  • K. P. Liessmann. Teorie nevzdělanosti. Academia Praha, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.
  • Truffaut, F. Rozhovory Hitchcock Truffaut, ČSFÚ, Praha. 1987.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr