Vyučující
|
-
Labík Ludovít, prof. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
Trojúhelník filmových příběhů. - Struktura dramatu. - Konstrukce prostoru. - Charakteristika hrdiny. - Charakteristika příběhu. - Mýtus hrdiny. - Dvojité umírání. - Negace negace, - Beat. - Gradace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ukončení bakalářského studia s důrazem na film nebo blízké audiovizuální média. |
Ukončení bakalářského studia s důrazem na film nebo blízké audiovizuální média. |
Výsledky učení |
---|
Tvořivost, komunikativnost, pracovitost, realizace domácích úloh. |
Tvořivost, komunikativnost, pracovitost, realizace domácích úloh. |
definovat teóriu beatov a ich využitie vo filmovom rozprávaní |
definovat teóriu beatov a ich využitie vo filmovom rozprávaní |
sprostredkovať teóriu negácie negácie |
sprostredkovať teóriu negácie negácie |
vysvětlit princípy dvojitého umierania hrdinu |
vysvětlit princípy dvojitého umierania hrdinu |
analyzovať charakterizáciu hrdinu |
analyzovať charakterizáciu hrdinu |
vysvetliť princípy kontextu |
vysvetliť princípy kontextu |
Odborné dovednosti |
---|
identifikácia filozofie vo filmovom diele |
identifikácia filozofie vo filmovom diele |
autorská schopnosť manipulácie s emocionálnou reakciou filmového diváka |
autorská schopnosť manipulácie s emocionálnou reakciou filmového diváka |
dvojznačnosť rozprávania príbehu |
dvojznačnosť rozprávania príbehu |
schopnosť dosiahnuť extrémnu emóciu najprv scenáristicko-dramaturgicky a následne v hereckom prejave filmového diela |
schopnosť dosiahnuť extrémnu emóciu najprv scenáristicko-dramaturgicky a následne v hereckom prejave filmového diela |
schopnosť nahliadania na filmového hrdinu skrz jeho filozofickú rozporuplnosť a nejednoznačnosť konania |
schopnosť nahliadania na filmového hrdinu skrz jeho filozofickú rozporuplnosť a nejednoznačnosť konania |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Přednášení |
Přednášení |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza prezentace studenta |
Písemná zkouška |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Písemná zkouška |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Field, Syd. Jak napsat dobrý scénář. Praha, Rybka Publishers, 2007. ISBN 80-87067-65-7.
-
McKee Robert. Story.
-
MONACO, James. Jak číst film. Albatros, Praha, 2004. ISBN 978-80-00-01410-4.
-
NOVOTNÝ, Ján David. Chcete psát scenář. Ediční centrum AMU Praha, 2000. ISBN 80-85883-52-X.
-
Plazewski, Jerzy. Filmová řeč. Praha : Orbis, 1967.
-
THOMPSONOVÁ, Kristin, BORDWELL, David. Dějiny filmu. Praha, 2007. ISBN 978-80-7331-80-2.
-
WALTER, Richard. Screenwriting, The Art, Craft and Business of Film and Television Writing.. Plume, Penguin Group. New York, 1988.
|