Předmět: Dramaturgický seminář 2

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Dramaturgický seminář 2
Kód předmětu KAAV/AV9DR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Labík Ludovít, prof. ArtD.
Obsah předmětu
Trojúhelník filmových příběhů. - Struktura dramatu. - Konstrukce prostoru. - Charakteristika hrdiny. - Charakteristika příběhu. - Mýtus hrdiny. - Dvojité umírání. - Negace negace, - Beat. - Gradace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 12 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Ukončení bakalářského studia s důrazem na film nebo blízké audiovizuální média.
Ukončení bakalářského studia s důrazem na film nebo blízké audiovizuální média.
Výsledky učení
Tvořivost, komunikativnost, pracovitost, realizace domácích úloh.
Tvořivost, komunikativnost, pracovitost, realizace domácích úloh.
definovat teóriu beatov a ich využitie vo filmovom rozprávaní
definovat teóriu beatov a ich využitie vo filmovom rozprávaní
sprostredkovať teóriu negácie negácie
sprostredkovať teóriu negácie negácie
vysvětlit princípy dvojitého umierania hrdinu
vysvětlit princípy dvojitého umierania hrdinu
analyzovať charakterizáciu hrdinu
analyzovať charakterizáciu hrdinu
vysvetliť princípy kontextu
vysvetliť princípy kontextu
Odborné dovednosti
identifikácia filozofie vo filmovom diele
identifikácia filozofie vo filmovom diele
autorská schopnosť manipulácie s emocionálnou reakciou filmového diváka
autorská schopnosť manipulácie s emocionálnou reakciou filmového diváka
dvojznačnosť rozprávania príbehu
dvojznačnosť rozprávania príbehu
schopnosť dosiahnuť extrémnu emóciu najprv scenáristicko-dramaturgicky a následne v hereckom prejave filmového diela
schopnosť dosiahnuť extrémnu emóciu najprv scenáristicko-dramaturgicky a následne v hereckom prejave filmového diela
schopnosť nahliadania na filmového hrdinu skrz jeho filozofickú rozporuplnosť a nejednoznačnosť konania
schopnosť nahliadania na filmového hrdinu skrz jeho filozofickú rozporuplnosť a nejednoznačnosť konania
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Přednášení
Přednášení
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Analýza prezentace studenta
Písemná zkouška
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • Field, Syd. Jak napsat dobrý scénář. Praha, Rybka Publishers, 2007. ISBN 80-87067-65-7.
  • McKee Robert. Story.
  • MONACO, James. Jak číst film. Albatros, Praha, 2004. ISBN 978-80-00-01410-4.
  • NOVOTNÝ, Ján David. Chcete psát scenář. Ediční centrum AMU Praha, 2000. ISBN 80-85883-52-X.
  • Plazewski, Jerzy. Filmová řeč. Praha : Orbis, 1967.
  • THOMPSONOVÁ, Kristin, BORDWELL, David. Dějiny filmu. Praha, 2007. ISBN 978-80-7331-80-2.
  • WALTER, Richard. Screenwriting, The Art, Craft and Business of Film and Television Writing.. Plume, Penguin Group. New York, 1988.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr