|
Vyučující
|
-
Nemeškal Libor, doc. MgA. Ph.D., Ed.D.
-
Hubáček Tomáš, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Trojúhelník filmových příběhů. - Struktura dramatu. - Konstrukce prostoru. - Charakteristika hrdiny. - Charakteristika příběhu. - Mýtus hrdiny. - Dvojité umírání. - Negace negace, - Beat. - Gradace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Tvořivost, komunikativnost, pracovitost, realizace domácích úloh. |
| Tvořivost, komunikativnost, pracovitost, realizace domácích úloh. |
| definovat teóriu beatov a ich využitie vo filmovom rozprávaní |
| definovat teóriu beatov a ich využitie vo filmovom rozprávaní |
| sprostredkovať teóriu negácie negácie |
| sprostredkovať teóriu negácie negácie |
| vysvětlit princípy dvojitého umierania hrdinu |
| vysvětlit princípy dvojitého umierania hrdinu |
| analyzovať charakterizáciu hrdinu |
| analyzovať charakterizáciu hrdinu |
| vysvetliť princípy kontextu |
| vysvetliť princípy kontextu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| identifikácia filozofie vo filmovom diele |
| identifikácia filozofie vo filmovom diele |
| autorská schopnosť manipulácie s emocionálnou reakciou filmového diváka |
| autorská schopnosť manipulácie s emocionálnou reakciou filmového diváka |
| dvojznačnosť rozprávania príbehu |
| dvojznačnosť rozprávania príbehu |
| schopnosť dosiahnuť extrémnu emóciu najprv scenáristicko-dramaturgicky a následne v hereckom prejave filmového diela |
| schopnosť dosiahnuť extrémnu emóciu najprv scenáristicko-dramaturgicky a následne v hereckom prejave filmového diela |
| schopnosť nahliadania na filmového hrdinu skrz jeho filozofickú rozporuplnosť a nejednoznačnosť konania |
| schopnosť nahliadania na filmového hrdinu skrz jeho filozofickú rozporuplnosť a nejednoznačnosť konania |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Analýza uměleckého díla |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza uměleckého díla |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Písemná zkouška |
| Analýza seminární práce |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
Field, Syd. Jak napsat dobrý scénář. Praha, Rybka Publishers, 2007. ISBN 80-87067-65-7.
-
McKee Robert. Story.
-
MONACO, James. Jak číst film. Albatros, Praha, 2004. ISBN 978-80-00-01410-4.
-
NOVOTNÝ, Ján David. Chcete psát scenář. Ediční centrum AMU Praha, 2000. ISBN 80-85883-52-X.
-
Plazewski, Jerzy. Filmová řeč. Praha : Orbis, 1967.
-
THOMPSONOVÁ, Kristin, BORDWELL, David. Dějiny filmu. Praha, 2007. ISBN 978-80-7331-80-2.
-
WALTER, Richard. Screenwriting, The Art, Craft and Business of Film and Television Writing.. Plume, Penguin Group. New York, 1988.
|