|
Vyučující
|
-
Grečnár Ján, prof. Ing. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Přehled probírané látky: - Zpracování mluveného slova - zvukové složky - technická realizace uměleckého záměru - Frekvenční a dynamické úpravy - Vztah ruchový a hudební složky AV díla k mluvenému slovu - Možnosti zpracování zvukového materiálu - Prostorovost zvuku, vztah obraz - zvuk - Efektové a prostorové úpravy zvukové modulace, speciální efekty - Současné zvukové postprodukční technologie - Výsledná zvuková mixáž - kreativita zvukového mistra - Výsledná zvuková mixáž - kreativita zvukového majstra
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| - charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles |
| - charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles |
| - studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí |
| - vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí |
| - vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci |
| - vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| - analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles |
| - analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles |
| - studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů) |
| - použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů) |
| - praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci |
| - praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
BARLET, Bruce. BARLETT, JennY. On-Location Recording Techniques.. Focal Press. 1999. ISBN 0-240-80379-5.
-
COLLINS, Mike. Pro Tools for Music Production. Focal Press. 2002. ISBN 0-240-51640-0.
-
HOLMAN, Tomlinson. Sound for Film and Television.. Focal Press. 2002. ISBN 0-240-80453-8.
-
MILLERSON, Gerald. Television Production.. Focal Press. 2007. ISBN 0-240-51492-0.
-
RAYBURN, Ray A. Eargle´s Microphone Book.. Focal Press. 2013. ISBN 978-0-240-82075.
-
YEWDALL, David Lewis. Practical Art of Motio Picture Sound.. Focal Press, 2003. ISBN 0-240-80525-9.
|