|
Vyučující
|
-
Gogola Jan, prof. doc. Mgr.MgA
|
|
Obsah předmětu
|
Kolektivní a individuální konzultace, studenti se vztahují i k podkladům ostatních. V letním semestru bude akcentována analýza hrubého natočeného materiálu a jednotlivých verzí střihu studentských filmů v daném roce (vícekamerové snímání a dokumentární film) a analýza hotových či dokončovaných profesionálních filmů. Půjde o demonstraci toho, jak různá pojetí montáže a střihu mohou proměňovat podobu a vyznění filmu. Pozornost bude věnována rovněž dalším složkám post-produkce (hudba, zvukové stopy, mix, triky, vizuální efekty, grafika, plakát). Závěr semestru bude věnován rovněž konzultacím nad magisterským filmem a magisterskou teoretickou prací neboli nad úkoly studentů pro druhý ročník magisterského studia.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Analýza prezentace, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 130 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seznámení studentstva s tradičními i osobitými postupy v rámci hraného filmu a tzv. dokumentu a to v širších metodologických a myšlenkových souvislostech. |
| Seznámení studentstva s tradičními i osobitými postupy v rámci hraného filmu a tzv. dokumentu a to v širších metodologických a myšlenkových souvislostech. |
| - popsat žánry hraného filmu |
| - popsat žánry hraného filmu |
| - vyjmenovat anti-žánry hraného filmu |
| - vyjmenovat anti-žánry hraného filmu |
| - popsat žánry dokumentárního filmu |
| - popsat žánry dokumentárního filmu |
| - vyjmenovat anti-žánry dokumentárního filmu |
| - vyjmenovat anti-žánry dokumentárního filmu |
| - charakterizovat film jako sociologie |
| - charakterizovat film jako sociologie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vytvořit explikace, synopse, scénář k žánrovému hranému filmu |
| - vytvořit explikace, synopse, scénář k žánrovému hranému filmu |
| - vytvořit vytvořit explikace, synopse, scénář k anti-žánrovému hranému filmu |
| - vytvořit vytvořit explikace, synopse, scénář k anti-žánrovému hranému filmu |
| - vytvořit explikace, synopse, scénář k žánrovému dokumentárnímu filmu |
| - vytvořit explikace, synopse, scénář k žánrovému dokumentárnímu filmu |
| - vytvořit explikace, synopse, scénář k anti-žánrovému dokumentárnímu filmu |
| - vytvořit explikace, synopse, scénář k anti-žánrovému dokumentárnímu filmu |
| - vytvořit explikace, synopse, scénář ve společenských souvislostech |
| - vytvořit explikace, synopse, scénář ve společenských souvislostech |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Individuální práce studentů |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Rozhovor |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozhovor |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Hotové i rozpracované verze profesionálních filmů..
-
Antonioni, M. Kuželník u Tiberu. ISBN 605-22-855.
-
Bergman, I. Laterna Magica. ISBN 01-110-91.
-
Bessy, M. Orson Welles. Orbis.
-
Borstin, Jon. Tajemství filmové řeči. Universum. ISBN 978-80-7617-619-5.
-
Bresson, R. Poznámky o kinematografu. Praha : Dauphin, 1998. ISBN 80-86019-68-3.
-
Buňuel, L. Do posledního dechu. ISBN 80-903455-0-6.
-
Eco, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia, 1997. ISBN 8071981737.
-
EJZENŠTEJN, Sergej. Paměti. Odeon. ISBN 01-010-88.
-
Epstein, Jean. Poetika obrazů. Herrmann a synové - Praha.
-
Fellini, F. Dělat film. ISBN 401-22-856.
-
Fleischer, Jan. To by mohl být film. ISBN 978-80-7331-156-8.
-
Godard, J. L. Príběh(y) filmu. ISBN 80-903678-2-8.
-
Godard, Jean-Luc. Texty a rozhovory. Jihlava, JSAF, 2005. ISBN 80-903513-6-0.
-
Juráček, P. Deník (1959 - 1974). ISBN 59-044-03.
-
K. P. Liessmann. Teorie nevzdělanosti. Academia Praha, 2008. ISBN 978-80-200-1677-5.
-
Truffaut, F. Rozhovory. Praha : ČSFÚ, 1987.
|