Předmět: Filmová/audiovizuální výchova 2

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Filmová/audiovizuální výchova 2
Kód předmětu KAAV/AV8FV
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hlavicová Lucie, MgA.
Obsah předmětu
Výuka bude probíhat ve čtyřech blocích: - Jak učit film zábavnou formou (Didaktické pomůcky a práce s nimi) - Jde filmově vychovávat teenagery? - Prezentace nápadů studentů na seminární úkoly + workshop prezentačních schopností - Jak filmují děti Výsledky předmětu: Po absolvování předmětu Filmová a audiovizuální výchova 2 se studenti základním způsobem hlouběji orientují v tématech filmové a audiovizuální výchovy. Absolventi se seznámí osobně s některými aktéry filmové a audiovizuální výchovy a zorientují se v konkrétních přístupech dobré praxe. Absolventi znají specifika práce s různými věkovými skupinami žáků. Absolventi mají zkušenost s přípravou vlastního vzdělávacího programu a jsou připraveni pro příležitostnou lektorskou praxi v oblasti filmové výchovy.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student prohloubí svou orientaci ve specifické oblasti filmové a audiovizuální výchovy.
Student prohloubí svou orientaci ve specifické oblasti filmové a audiovizuální výchovy.
Studenti znají a umí: - popsat základní právní a legislativní rámce filmové výchovy
Studenti znají a umí: - popsat základní právní a legislativní rámce filmové výchovy
- vyjmenovat různé možnosti a strategie učení filmu / filmem
- vyjmenovat různé možnosti a strategie učení filmu / filmem
- popsat různé možnosti a strategie učení filmu / filmem
- popsat různé možnosti a strategie učení filmu / filmem
- definovat jednotlivé stupně vzdělávání
- definovat jednotlivé stupně vzdělávání
Odborné dovednosti
Na základě postupného osvojování si znalostí prohlubuje student tyto dovednosti: - dovede navrhnout, z hlediska své specializace a v zájmu celku, nejvhodnější model vzdělávání
Na základě postupného osvojování si znalostí prohlubuje student tyto dovednosti: - dovede navrhnout, z hlediska své specializace a v zájmu celku, nejvhodnější model vzdělávání
- aplikuje zvolenou formu na konkrétní (pedagogem definované) zadání
- aplikuje zvolenou formu na konkrétní (pedagogem definované) zadání
- prezentuje vytvořenou konkrétní nabídku vzdělávání pro předem definovaný okruh žáků či studentů
- prezentuje vytvořenou konkrétní nabídku vzdělávání pro předem definovaný okruh žáků či studentů
- zvládne vyřešit podobu kurzu s ohledem na inkluzi a další, pedagogem definované, parametry zadání
- zvládne vyřešit podobu kurzu s ohledem na inkluzi a další, pedagogem definované, parametry zadání
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Pozorování
Pozorování
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Analýza prezentace studenta
Analýza edukačního materiálu
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza prezentace studenta
Analýza edukačního materiálu
Doporučená literatura
  • Slovník základních pojmů filmové a audiovizuální výchovy..
  • BEDNAŘÍK, Pavel (ed.). Filmová / audiovizuální výchova v ČR 2017. Film/Audiovisual Education in the Czech Republic 2017.. Kreativní Evropa ? MEDIA. Praha, 2019.
  • BEDNAŘÍK, Pavel (ed.). Filmová / audiovizuální výchova v ČR 2019. Film/Audiovisual Education in the Czech Republic 2017.. Kreativní Evropa ? MEDIA. Praha, 2019.
  • CZ DVOŘÁKOVÁ, Tereza. Jak vznikl film. Výlet do světa filmové archeologie pro malé i velké.. Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity . Praha, 2008. ISBN 978-80-257-2281-7.
  • CZESANY DVOŘÁKOVÁ, Tereza ? PETRUŽELA, Benjamin ? BAUER, Šimon. Mapování realizace vzdělávacího oboru Filmová/ audiovizuální výchova na českých základních školách a gymnáziích.. KFS FF UK pro MK ČR . Praha.
  • DAVID Ivan. Filmové právo: Autorskoprávní perspektiva.. Praha, 2015. ISBN 978-80-906089-0-0.
  • GÓRECKI, Marcin ? SOTOMSKA, Agata (eds.). Film Literacy Initiatives.. Warsaw: Creative Europe Desk Poland, Berlin-Brandenburg, Denmark. 2015.
  • GRABHAM Tim et al. Nafilmuj to! Jak vzniká film.. Mladá fronta. Praha, 2011. ISBN 978-80-204-2465-5.
  • CHAJDA, Radek. Pohyblivé obrázky. Jak funguje projektor, televize a filmová kamera. Computer Press. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-2840-4.
  • CHRISTIE, Ian (ed.). Audiences : Defining and Researching Screen Entertainment Reception. Amsterdam. University Press . Amsterdam, 2012. ISBN 9789089643629.
  • Krátká, Jana. Audiovizuální edukace jako součást mediální výchovy. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4684-9.
  • MORALES, Alexandra ? BOKŠTEFLOVÁ, Lucie. Zloději tmy.. NFA. Praha, 2017. ISBN 978-80-7004-182-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr