|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka bude probíhat ve čtyřech blocích: - Jak učit film zábavnou formou (Didaktické pomůcky a práce s nimi) - Jde filmově vychovávat teenagery? - Prezentace nápadů studentů na seminární úkoly + workshop prezentačních schopností - Jak filmují děti Výsledky předmětu: Po absolvování předmětu Filmová a audiovizuální výchova 2 se studenti základním způsobem hlouběji orientují v tématech filmové a audiovizuální výchovy. Absolventi se seznámí osobně s některými aktéry filmové a audiovizuální výchovy a zorientují se v konkrétních přístupech dobré praxe. Absolventi znají specifika práce s různými věkovými skupinami žáků. Absolventi mají zkušenost s přípravou vlastního vzdělávacího programu a jsou připraveni pro příležitostnou lektorskou praxi v oblasti filmové výchovy.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student prohloubí svou orientaci ve specifické oblasti filmové a audiovizuální výchovy. |
| Student prohloubí svou orientaci ve specifické oblasti filmové a audiovizuální výchovy. |
| Studenti znají a umí: - popsat základní právní a legislativní rámce filmové výchovy |
| Studenti znají a umí: - popsat základní právní a legislativní rámce filmové výchovy |
| - vyjmenovat různé možnosti a strategie učení filmu / filmem |
| - vyjmenovat různé možnosti a strategie učení filmu / filmem |
| - popsat různé možnosti a strategie učení filmu / filmem |
| - popsat různé možnosti a strategie učení filmu / filmem |
| - definovat jednotlivé stupně vzdělávání |
| - definovat jednotlivé stupně vzdělávání |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Na základě postupného osvojování si znalostí prohlubuje student tyto dovednosti: - dovede navrhnout, z hlediska své specializace a v zájmu celku, nejvhodnější model vzdělávání |
| Na základě postupného osvojování si znalostí prohlubuje student tyto dovednosti: - dovede navrhnout, z hlediska své specializace a v zájmu celku, nejvhodnější model vzdělávání |
| - aplikuje zvolenou formu na konkrétní (pedagogem definované) zadání |
| - aplikuje zvolenou formu na konkrétní (pedagogem definované) zadání |
| - prezentuje vytvořenou konkrétní nabídku vzdělávání pro předem definovaný okruh žáků či studentů |
| - prezentuje vytvořenou konkrétní nabídku vzdělávání pro předem definovaný okruh žáků či studentů |
| - zvládne vyřešit podobu kurzu s ohledem na inkluzi a další, pedagogem definované, parametry zadání |
| - zvládne vyřešit podobu kurzu s ohledem na inkluzi a další, pedagogem definované, parametry zadání |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Pozorování |
| Pozorování |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza edukačního materiálu |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza edukačního materiálu |
|
Doporučená literatura
|
-
Slovník základních pojmů filmové a audiovizuální výchovy..
-
BEDNAŘÍK, Pavel (ed.). Filmová / audiovizuální výchova v ČR 2017. Film/Audiovisual Education in the Czech Republic 2017.. Kreativní Evropa ? MEDIA. Praha, 2019.
-
BEDNAŘÍK, Pavel (ed.). Filmová / audiovizuální výchova v ČR 2019. Film/Audiovisual Education in the Czech Republic 2017.. Kreativní Evropa ? MEDIA. Praha, 2019.
-
CZ DVOŘÁKOVÁ, Tereza. Jak vznikl film. Výlet do světa filmové archeologie pro malé i velké.. Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity . Praha, 2008. ISBN 978-80-257-2281-7.
-
CZESANY DVOŘÁKOVÁ, Tereza ? PETRUŽELA, Benjamin ? BAUER, Šimon. Mapování realizace vzdělávacího oboru Filmová/ audiovizuální výchova na českých základních školách a gymnáziích.. KFS FF UK pro MK ČR . Praha.
-
DAVID Ivan. Filmové právo: Autorskoprávní perspektiva.. Praha, 2015. ISBN 978-80-906089-0-0.
-
GÓRECKI, Marcin ? SOTOMSKA, Agata (eds.). Film Literacy Initiatives.. Warsaw: Creative Europe Desk Poland, Berlin-Brandenburg, Denmark. 2015.
-
GRABHAM Tim et al. Nafilmuj to! Jak vzniká film.. Mladá fronta. Praha, 2011. ISBN 978-80-204-2465-5.
-
CHAJDA, Radek. Pohyblivé obrázky. Jak funguje projektor, televize a filmová kamera. Computer Press. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-2840-4.
-
CHRISTIE, Ian (ed.). Audiences : Defining and Researching Screen Entertainment Reception. Amsterdam. University Press . Amsterdam, 2012. ISBN 9789089643629.
-
Krátká, Jana. Audiovizuální edukace jako součást mediální výchovy. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4684-9.
-
MORALES, Alexandra ? BOKŠTEFLOVÁ, Lucie. Zloději tmy.. NFA. Praha, 2017. ISBN 978-80-7004-182-6.
|