|
Vyučující
|
-
Karásek Jan Jindřich, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
Na úvodní hodině společně se studenty volíme seznam filmů k projekcím v daném semestru (většinou jde o krátkometrážní snímky). V průběhu semestru analyzujeme a diskutujeme o jednotlivých filmech v angličtině, čmž prohlubujeme schopnost formulovat odborné a profesní postoje.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studenti dokáží vysvětlit, popsat a rozlišit: - různé analytické metody (strukturalistická analýza, naratologická analýza, analýza filmového stylu, komparačení analýza) - seznamují se s odbornými pojmy a profesními termíny z audiovizuálního prostředí - základy rétorických strategií při popisu či analýze shlédnutého filmu |
| Studenti dokáží vysvětlit, popsat a rozlišit: - různé analytické metody (strukturalistická analýza, naratologická analýza, analýza filmového stylu, komparačení analýza) - seznamují se s odbornými pojmy a profesními termíny z audiovizuálního prostředí - základy rétorických strategií při popisu či analýze shlédnutého filmu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studenti aktivně využívají nabyté znalosti a aplikují je v živé v diskuzi či skrze psaný esej na shlédnuté filmy. Konkrétně zvládají aplikovat: - analýza stylu (Bordwell a Thompson, Umění filmu) - naratologická analýza - komparativní analýza - řeší konkrétní situace v průběhu živé diskuze |
| Studenti aktivně využívají nabyté znalosti a aplikují je v živé v diskuzi či skrze psaný esej na shlédnuté filmy. Konkrétně zvládají aplikovat: - analýza stylu (Bordwell a Thompson, Umění filmu) - naratologická analýza - komparativní analýza - řeší konkrétní situace v průběhu živé diskuze |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Pozorování |
| Pozorování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Esej |
| Esej |
|
Doporučená literatura
|
-
Bordwell D., Thompson K. Dějiny filmu. Lidové noviny, 2007.
-
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
Bordwell David. The way Hollywood tells it.
-
Bordwell,D. Narration in the Fiction Film. Routledge, 1987.
|