|
Vyučující
|
-
Hubáček Tomáš, MgA.
-
Nemeškal Libor, doc. MgA. Ph.D., Ed.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Trojúhelník filmových příběhů. - Struktura dramatu. - Konstrukce prostoru. - Charakteristika hrdiny. - Charakteristika příběhu. - Mýtus hrdiny. - Dvojité umírání. - Negace negace, - Beat. - Gradace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Analýza uměleckého díla, Individuální práce studentů
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - Trojúhelník filmových příběhů. |
| Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - Trojúhelník filmových příběhů. |
| - Struktura dramatu. |
| - Struktura dramatu. |
| - Konstrukce prostoru. |
| - Konstrukce prostoru. |
| - Charakteristika hrdiny. |
| - Charakteristika hrdiny. |
| - Charakteristika příběhu. |
| - Charakteristika příběhu. |
| - Mýtus hrdiny. |
| - Mýtus hrdiny. |
| - Dvojité umírání. |
| - Dvojité umírání. |
| - Negace negace, |
| - Negace negace, |
| - Beat. |
| - Beat. |
| - Gradace. |
| - Gradace. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studenti dokáží využít své znalosti a adekvátně analyzovat konkrétní filmy a aplikovat jednotlivé metody práce ve svých projektech, a to v těchto oblastech: - struktura dramatu |
| Studenti dokáží využít své znalosti a adekvátně analyzovat konkrétní filmy a aplikovat jednotlivé metody práce ve svých projektech, a to v těchto oblastech: - struktura dramatu |
| - charakteristika hrdiny (aplikace teorie trojrozměrnosti) |
| - charakteristika hrdiny (aplikace teorie trojrozměrnosti) |
| - volba vhodného narativního vzorce |
| - volba vhodného narativního vzorce |
| - aplikace teorie "negace negace" a "dvojitého umírání" |
| - aplikace teorie "negace negace" a "dvojitého umírání" |
| - účelně aplikují "beaty" do struktury vyprávění |
| - účelně aplikují "beaty" do struktury vyprávění |
| - jsou schopni vyřešit problémy gradace konfliktu na konkrétních zadáních z hodin |
| - jsou schopni vyřešit problémy gradace konfliktu na konkrétních zadáních z hodin |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
CAMPBELL, Joseph. The Hero with a Thousands Faces. New Jersey : Princeton University Press,, 2004.
-
Field, Syd. Jak napsat dobrý scénář. Praha, Rybka Publishers, 2007. ISBN 80-87067-65-7.
-
McKee Robert. Story..
-
MONACO, James. Jak číst film. Albatros, Praha, 2004. ISBN 978-80-00-01410-4.
-
NOVOTNÝ, Ján David. Chcete psát scenář. Ediční centrum AMU Praha, 2000. ISBN 80-85883-52-X.
-
Plazewski, Jerzy. Filmová řeč. Praha : Orbis, 1967.
-
THOMPSONOVÁ, Kristin, BORDWELL, David. Dějiny filmu. Praha, 2007. ISBN 978-80-7331-80-2.
|