|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Konkrétní témata: - Střihová skladba v dokumentárním filmu. - Dějiny technologií střihu: Filmová surovina. - Dějiny technologií střihu: Video. - Dějiny technologií střihu: Digitální éra. - Střihová skladba industry spotů a korporátních videí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Definovat specifika dokumentárního filmu |
| Definovat specifika dokumentárního filmu |
| Vyjmenovat základní typy dokumentárních filmů |
| Vyjmenovat základní typy dokumentárních filmů |
| Charakterizovat specifika střihové skladby v dokumentárním filmu |
| Charakterizovat specifika střihové skladby v dokumentárním filmu |
| Vyjmenovat postupy při práci s dokumentárním materiálem |
| Vyjmenovat postupy při práci s dokumentárním materiálem |
| Charakterizovat rozdíly ve střihu v rozdílných typech dokumentárních filmů |
| Charakterizovat rozdíly ve střihu v rozdílných typech dokumentárních filmů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analyzovat dokumentární audiovizuální díla různých žánrů |
| Analyzovat dokumentární audiovizuální díla různých žánrů |
| Analyzovat dramaturgii v dokumentárním filmu |
| Analyzovat dramaturgii v dokumentárním filmu |
| Navrhnout postup střihové práce na dokumentárním filmu |
| Navrhnout postup střihové práce na dokumentárním filmu |
| Navrhnout postup střihové práce na klauzurním cvičení (korporátní video) |
| Navrhnout postup střihové práce na klauzurním cvičení (korporátní video) |
| Aplikovat teoretické znalosti do střihové praxe |
| Aplikovat teoretické znalosti do střihové praxe |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza uměleckého díla |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
BURDER, John. 16mm film cutting.. New York, 1975. ISBN 978-0240508573.
-
GINNIS, Paul. Efektivní výukové nástroje pro učitele: strategie pro zvýšení úspěšnosti každého žáka.. Universum (Euromedia Group). Praha, 2019. ISBN 9788076175822.
-
Jakub Sýkora. Střih v digitální kinematografii. Praha, 2009.
-
Josef Pešek. Technické aspekty sestřihu televizních pořadů na magnetických nosičích. Praha, 2006. ISBN 80-733-1046-5.
-
ŠTOLL, Martin. 1.5.1953 - zahájení televizního vysílání: zrození televizního národa.. Praha: Havran, 2011. Dny, které tvořily české dějiny. Praha, 2011. ISBN 978-80-87341-06-3.
|