Předmět: Teorie a technologie Režie a scenáristika 7

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Teorie a technologie Režie a scenáristika 7
Kód předmětu KAAV/AV7TR
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gogola Jan, prof. doc. Mgr.MgA
Obsah předmětu
Rámec: Úvod do filosofického vnímání filmu Pozitivismus aneb doslovnost: film představující svět takový, jaký je Strukturalismus aneb dvojakost: film představující svět takový, jak ho vidí autor Post-strukturalismus aneb tekutost: film představující svět jako autora Úvod do nové filmové historie Thomas Elsaesser - "Historie rané kinematografie a multimédia: Archeologie možných budoucností?" Témata: Počátky filmu jako současnost. Multimediální Meliés. Nelineární příběh kinematografie. Úvod do vztahu společenských věd a audiovize Arthur Danto - "Umělecká díla a skutečné věci." Témata: Historie umění. Definice umění. Originál a kopie. Úvod do vnímání technologie jako spoluautora Marshall McLuhan: médium je aktér

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 24 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Studentstvo je schopné nad dílem uvažovat v širších filosofických, sociologických a technologických souvislostech.
Studentstvo je schopné nad dílem uvažovat v širších filosofických, sociologických a technologických souvislostech.
Student je schopen definovat: - film a mediální teorie
Student je schopen definovat: - film a mediální teorie
- film a sociologie
- film a sociologie
- film a filozofie
- film a filozofie
- film a poezie
- film a poezie
- film a technologie
- film a technologie
Odborné dovednosti
Teorie v praxi, student je schopen analyzovat: - režie a scenáristika v kontextu mediální teorie
Teorie v praxi, student je schopen analyzovat: - režie a scenáristika v kontextu mediální teorie
- režie a scenáristika jako sociologie
- režie a scenáristika jako sociologie
- režie a scenáristika jako filozofie
- režie a scenáristika jako filozofie
- režie a scenáristika jako poezie
- režie a scenáristika jako poezie
- režie a scenáristika v kontextu technologie
- režie a scenáristika v kontextu technologie
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Demonstrace
Demonstrace
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Rozhovor
Rozhovor
Doporučená literatura
  • Barthes, Roland. Říše znaků. Fra Praha, 2013. ISBN 9788087429259.
  • Bendová, H., Strnad, M. Společenské vědy a audiovize. ISBN 978-80-7331-313-5.
  • BRANDO, Marlon. Písně, které mě naučila matka.. Prostor. Praha, 1996.
  • BRESSONOVÁ, Myléne (editorka). Bresson o Bressonovi. Rozhovory (1943 ? 1983).. Václav Žák ? Casablanca. ISBN 978-80-87292-36-5.
  • CASETTI, Francesco. Filmové teorie 1945-1990. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2008. ISBN 978-80-7331-143-8.
  • CIESLAR, Jiří. Filmové zápisky 90 - 93.. Karel Stibral ? GRYF. ISBN 80-85829-02-9.
  • CIESLAR, Jiří. Luis Buňuel. Československý filmový ústav. MK ČSR 59-119-86.
  • ČENĚK, David. Chris Marker. NAMU a JSAF. ISBN 978-80-7331-242-8.
  • ČIHÁK, Martin. Ponorná řeka kinematografie.. NAMU. ISBN 80-7331- 283-1.
  • Deleuze, Gilles. Film 1 Obraz - pohyb. Praha, NFA, 2000. ISBN 80-7004-098-X.
  • DELEUZE, Gilles. Film 2. Obraz - čas.. NFA. ISBN 80-7004-127-7.
  • GOGOLA, Jan. Smrt dokumentárnímu filmu! Od díla k dění! Ať žije film!. Diplomová práce.. FAMU. 2001.
  • Jacques Aumont. Obraz. Akademie múzických umění v Praze, 2005. ISBN 80-7331-045-7.
  • KRÁL, Petr. Groteska aneb Morálka šlehačkového dortu.. 1999. ISBN 80-7004-092-0.
  • LATOUR, Bruno. Stopovat a skládat svět s Brunem Latourem. Výbor z textů 1998 - 2013. NAMU. ISBN 978-80-87259-37-5.
  • McLuhan, M. Jak rozumět médiím . Praha, 1991. ISBN 80-207-0296-2.
  • Mišíková, Katarína. Mysl a příběh ve filmové fikci : o kognitivistických přístupech k teorii filmové narace. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, 2009. ISBN 978-80-7331-126-1.
  • RENOIR, Jean. Můj život a mé filmy.. Academia. ISBN 80-200-1228-1.
  • SLOVÁKOVÁ, Andrea. Co je nového ve filmové vědě.. Nová beseda. ISBN 978-80-906751-1-7.
  • SZCZEPANIK, Petr (editor). Nová filmová historie. Antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Herrmann a synové. Praha, 2004.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr