Předmět: Teorie a technologie Kamera 7

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Teorie a technologie Kamera 7
Kód předmětu KAAV/AV7TK
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Štěpánek Martin, MgA.
Obsah předmětu
Předmět Kamera 7 má za hlavní prioritu analyzovat světlo, koncepci světla, světelnou scénu, proměny světla a jeho využití ve filmové praxi. Studenti analyzují světlo v plenéru a snaží se pochopit jeho denní proměnlivost. Toto pozorování je úzce spjato s analýzou využitelnosti tohoto pozorování v obrazové dramaturgii. Studenti řeší příkladové studie a v návaznosti na předmět AVP 7 je prakticky realizují. Studenti si taktéž prohlubují znalosti z filmové analýzy s ohledem na obrazovou dramaturgii. Řeší vztah mezi představou - koncepcí a její praktickou realizovatelností. Seznamují se se scénářem celovečerního filmu a v úzké návaznosti připravují dramaturgickou obrazovou koncepci, vytvářejí zasvětlovací plány, řeší obrazovou technologii a finanční dopady.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Praktické procvičování
  • Domácí příprava na výuku - 24 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student rozumí výrazu a orientuje se v díle.
Student rozumí výrazu a orientuje se v díle.
- definuje harmonie a disharmonie barev
- definuje harmonie a disharmonie barev
- vysvětlí problematiku barvy jako výrazového prostředku
- vysvětlí problematiku barvy jako výrazového prostředku
- popíše tvorbu scény ve vztahu k barevné hloubce
- popíše tvorbu scény ve vztahu k barevné hloubce
- definuje, co je maska, vzdušná perspektiva, či primární a sekundární korekce
- definuje, co je maska, vzdušná perspektiva, či primární a sekundární korekce
- vysvětlí základy obrazové postprodukce a filmového triku
- vysvětlí základy obrazové postprodukce a filmového triku
Odborné dovednosti
- využívá při práci harmonii a disharmonii barev
- využívá při práci harmonii a disharmonii barev
- nastavuje barevnost jako výrazový prostředek
- nastavuje barevnost jako výrazový prostředek
- pracuje s barevnou hloubkou
- pracuje s barevnou hloubkou
- zvládá primární a sekundární korekce
- zvládá primární a sekundární korekce
- nastavuje základy obrazové postprodukce a filmového triku
- nastavuje základy obrazové postprodukce a filmového triku
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Praktické procvičování
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Praktické procvičování
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • BOJANOVSKÝ, V. Základní principy osvětlování.
  • Box H.: Set Lighting Technician's Handbook. Film Lighting Equipment, Practice, and Electrical Distribution. Routledge,, 2017. ISBN 1138426156.
  • BROWN, B. Lighting. Focal Press. 2012. ISBN 978-0240807638.
  • CLEWE, B. Film Production Management: How to Budget, Organize and Successfully Shoot your Film. Routledge, 2017. ISBN 0415788757.
  • HONTHANER, B.W. The Complete Film Production Handbook. 2001. ISBN 0240804198.
  • MILLERSON, G. Lighting for TV and Film,Routledge. 2015. ISBN 978-1138130128.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr