|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět Kamera 7 má za hlavní prioritu analyzovat světlo, koncepci světla, světelnou scénu, proměny světla a jeho využití ve filmové praxi. Studenti analyzují světlo v plenéru a snaží se pochopit jeho denní proměnlivost. Toto pozorování je úzce spjato s analýzou využitelnosti tohoto pozorování v obrazové dramaturgii. Studenti řeší příkladové studie a v návaznosti na předmět AVP 7 je prakticky realizují. Studenti si taktéž prohlubují znalosti z filmové analýzy s ohledem na obrazovou dramaturgii. Řeší vztah mezi představou - koncepcí a její praktickou realizovatelností. Seznamují se se scénářem celovečerního filmu a v úzké návaznosti připravují dramaturgickou obrazovou koncepci, vytvářejí zasvětlovací plány, řeší obrazovou technologii a finanční dopady.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student rozumí výrazu a orientuje se v díle. |
| Student rozumí výrazu a orientuje se v díle. |
| - definuje harmonie a disharmonie barev |
| - definuje harmonie a disharmonie barev |
| - vysvětlí problematiku barvy jako výrazového prostředku |
| - vysvětlí problematiku barvy jako výrazového prostředku |
| - popíše tvorbu scény ve vztahu k barevné hloubce |
| - popíše tvorbu scény ve vztahu k barevné hloubce |
| - definuje, co je maska, vzdušná perspektiva, či primární a sekundární korekce |
| - definuje, co je maska, vzdušná perspektiva, či primární a sekundární korekce |
| - vysvětlí základy obrazové postprodukce a filmového triku |
| - vysvětlí základy obrazové postprodukce a filmového triku |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - využívá při práci harmonii a disharmonii barev |
| - využívá při práci harmonii a disharmonii barev |
| - nastavuje barevnost jako výrazový prostředek |
| - nastavuje barevnost jako výrazový prostředek |
| - pracuje s barevnou hloubkou |
| - pracuje s barevnou hloubkou |
| - zvládá primární a sekundární korekce |
| - zvládá primární a sekundární korekce |
| - nastavuje základy obrazové postprodukce a filmového triku |
| - nastavuje základy obrazové postprodukce a filmového triku |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Praktické procvičování |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Praktické procvičování |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
BOJANOVSKÝ, V. Základní principy osvětlování.
-
Box H.: Set Lighting Technician's Handbook. Film Lighting Equipment, Practice, and Electrical Distribution. Routledge,, 2017. ISBN 1138426156.
-
BROWN, B. Lighting. Focal Press. 2012. ISBN 978-0240807638.
-
CLEWE, B. Film Production Management: How to Budget, Organize and Successfully Shoot your Film. Routledge, 2017. ISBN 0415788757.
-
HONTHANER, B.W. The Complete Film Production Handbook. 2001. ISBN 0240804198.
-
MILLERSON, G. Lighting for TV and Film,Routledge. 2015. ISBN 978-1138130128.
|