|
Vyučující
|
-
Bébarová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Kudláč Jakub, prof. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: Hollywood 90. let -struktura filmového průmyslu v době globalizace -vzestup nezávislých tvůrců -Miramax, New Line Cinema "Generace Sundance" - nové tváře amerického filmu 90. let -Jim Jarmusch, Steven Soderbergh, Richard Linklater, Hal Hartley, Quentin Tarantino, Robert Rodriguez, Bryan Singer, David O. Russell, Kevin Smith, Wes Anderson, A. Payne minority ve filmu: New Queer Cinema - kontext, osobnosti, klíčová díla -Gregg Araki, Todd Haynes, Tom Kalin, Gus van Sant minority ve filmu: New Black Cinema - kontext, osobnosti, klíčová díla -Spike Lee, John Singleton nové tváře ze Sundance přelomu 90. let a nového tisíciletí -Darren Aronofsky, Christopher Nolan, Sofia Coppola Hollywood v novém tisíciletí -struktura průmyslu, mediální konglomeráty; produkční strategie, žánry -vliv internetu a nových médií na distribuci a současnou podobu filmového diváctví
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Analýza uměleckého díla
- Příprava na zkoušku
- 23 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student*ka umí pracovat s textem. |
| Student*ka umí pracovat s textem. |
| Student*ka umí definovat složky filmové řeči. |
| Student*ka umí definovat složky filmové řeči. |
| Student*ka umí charakterizovat filmový styl. |
| Student*ka umí charakterizovat filmový styl. |
| Student*ka umí popsat specifika filmové řeči a stylu daného díla. |
| Student*ka umí popsat specifika filmové řeči a stylu daného díla. |
| Student*ka umí uvažovat v kontextech. |
| Student*ka umí uvažovat v kontextech. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student*ka dovede napsat esej. |
| Student*ka dovede napsat esej. |
| Student*ka dovede vypracovat prezentaci. |
| Student*ka dovede vypracovat prezentaci. |
| Student*ka dovede analyzovat filmový styl a řeč. |
| Student*ka dovede analyzovat filmový styl a řeč. |
| Student*ka dovede rozlišit specifika filmového stylu různých děl. |
| Student*ka dovede rozlišit specifika filmového stylu různých děl. |
| Student*ka dovede komparovat filmový styl různých děl. |
| Student*ka dovede komparovat filmový styl různých děl. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Cinepur, A2, 25fps, FantomFilm, Film a doba, Cinema Scope, Sight and Sound.
-
BORDWELL, David. Pandora?s Digital Box: Films, Files, and the Future of Movies.. Irvington Way Institute Press. 2013.
-
BORDWELL, David; THOMPSON, Kristin. Dějiny filmu.. AMU/Lid. Noviny. Praha, 2007.
-
EPSTEIN, Edward Jay. Ekonomika Hollywoodu. Skrytá finanční realita v pozadí filmů.. Mladá fronta. Praha, 2013.
-
KING, Geoff. American Independent Cinema.. Indiana University Press. 2005.
-
MOTTRAM, James. The Sundance Kids.. New York, 2006.
-
SMITH, Murray; Neale. Contemporary Hollywood Cinema.. Routledge. New York, 1998.
-
Tino Balio. Hollywood in the New Millennium. Londýn, 2013.
-
TZIOUMAKIS, Yannis. American Independent Cinema - An Introduction.. Edinburgh University Press. Edinburgh, 2006.
-
WILLIAMS, Linda Ruth; HAMMOND, Michael. Contemporary American Cinema.. Open University Press. New York, 2006.
|