|
Vyučující
|
-
Karásek Jan Jindřich, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
- Základní filmová terminologie a koncepty: příběh/zápletka (fabule/syžet - story/plot), narace, dramatická křivka, postava/hrdina, prostředí, vizuální styl, filmové žánry a jejich konvence, zvuk, hudba. - Animace: typy a technologie, praktické uplatnění animátora, proces animace, specializace animátora, aspekty individuální tvorby i týmové práce. - Aktivity: Příkladové studie, rozbor tvorby. Tematická slovní zásoba a fráze. Krátká slohová cvičení, volné psaní (freewriting), myšlenkové mapy, budování schopnosti zaznamenávat a popisovat krátké situace nebo koncepty. Vyjádření osobního názoru, souhlasu a nesouhlasu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Zážitková (sebezkušenostní)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Orientuje se v jednotlivých fázích vývoje a výroby filmu. |
| Orientuje se v jednotlivých fázích vývoje a výroby filmu. |
| Zná základní filmovou terminologii v anglickém jazyce. |
| Zná základní filmovou terminologii v anglickém jazyce. |
| Rozumí struktuře filmového scénáře v anglickém jazyce. |
| Rozumí struktuře filmového scénáře v anglickém jazyce. |
| Zohlednění kulturních odkazů a nuancí ve filmech v angličtině. |
| Zohlednění kulturních odkazů a nuancí ve filmech v angličtině. |
| Schopnost analyzovat a kriticky hodnotit anglicky mluvící filmy. |
| Schopnost analyzovat a kriticky hodnotit anglicky mluvící filmy. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Efektivně komunikuje v anglickém jazyce při řešení a diskusi o svém projektu. |
| Efektivně komunikuje v anglickém jazyce při řešení a diskusi o svém projektu. |
| Připravuje si materiály a prezentace v angličtině. |
| Připravuje si materiály a prezentace v angličtině. |
| Zvládá prezentovat film v anglickém jazyce. |
| Zvládá prezentovat film v anglickém jazyce. |
| Pracuje s nástroji a softwarem v anglickém jazyce. |
| Pracuje s nástroji a softwarem v anglickém jazyce. |
| Zvládá postprodukci zvuku a titulkování v anglickém kontextu. |
| Zvládá postprodukci zvuku a titulkování v anglickém kontextu. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| E-learning |
| E-learning |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
BARRY, Peter. Beginning Theory.. Manchester University Press. Manchester, 2009. ISBN 978-0-7190-7927-6.
-
BRAGG, Melvyn. The Adventure of English: The Biography of a Language.. Hodder & Stoughton. Great Britain, 2004. ISBN 0-340-82993-1.
-
HAYES, Nicky. Understand Psychology.. Hodder Education. Great Britain, 2010. ISBN 978-1-444-10090-7.
-
LAKOFF, George a Mark JOHNSON. Metaphors we live by. Chicago: The University of Chicago Press, 2003. ISBN 0-226-46801-1.
-
MURPHY, RAYMOND. English Grammar In Use with Answers and CD ROM. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. ISBN 0-521-53762-2.
-
Redman, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge : Cambridge University Press, 1997. ISBN 0-521-55737-2.
|