|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Student se seznámí s technicko-dramaturgickými možnostmi a jejich výhodami/nevýhodami při záznamu těchto hudebních těles. Předmět se dále věnuje zpracování hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí, dále pak následnému zpracování ve zvukové postprodukci - možnosti, výhody / nevýhody. Tematické okruhy: - přípravné fáze záznamu - látka, čtení notového partu, nastudování dostupných nahrávek - obhlídka prostor - možnosti kontrolního měření, možnosti rozestavění hudebního tělesa - výběr technologie a její úskalí v daním prostoru - umístění mikrofonů - záznam, jeho formáty a následný export do postprodukce - práce na postprodukčním systému TC electronic SYSTEM 6000 - zapojení, dozvukové efekty, automatizace, finalizace - práce s konvolučními reverby - práce s Ambisionic formátem - VR AUDIO - metody měření III - konzultace semestrální práce a zadaných cvičení v průběhu semestru
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení na počítači, Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání. |
| Student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání. |
| Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| - charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles |
| - charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles |
| - studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí |
| - vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí |
| - vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci |
| - vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| - analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles |
| - analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles |
| - studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů) |
| - použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů) |
| - praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci |
| - praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Praktické procvičování |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
|
Doporučená literatura
|
-
AVID. ProTools Reference Guid v.12.8.2. Guide Part Number, 2009. ISBN 9329-65871.
-
Bláha Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla.. 3. vydání, Praha: AMU, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
-
BRIXEN, B. Eddy. Audio Metering - Measurements.. Standards and Practice, 2. vydání. UK: Focal Press, 2014. ISBN 978-0-240-81467-4.
-
Grečnár Jan. Filmová hudba od nápadu po soundtrack.. Ústav hudobnej vedy SAV. Bratislava, 2012. ISBN 80-89135-04-8.
-
Grečnár Jan. Zvuková realizácia filmu - umenie majstra zvuku.. JUGA. Bratislava, 2012. ISBN 978-80-89030-50.
-
HUBER, M. David & RUNSTEIN E. Robert. Moder recording Techniques.. 9. vydání, NewYork: Routledge, 2018. ISBN 978-1-138-95437-3.
-
KING Richard. Recording Orchestra nad Other Classical Music Ensembles.. Routledge. NewYork, 2017. ISBN 978-1-138-85454-3.
-
OWSINSKI Bobby. The mixing engineer´s handbook.. 4. vydání, USA: BobbyOwsinski Media Group, 2017. ISBN 978-0-9985033-4-9.
-
VLACHÝ Václav. Praxe zvukové techniky. 3. vydání, Praha: Muzukus, 2008. ISBN 978-80-86253-46-5.
|