Předmět: Audiovizuální praktika Zvuková skladba 5

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Audiovizuální praktika Zvuková skladba 5
Kód předmětu KAAV/AV5ZS
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hruda Pavel, MgA.
Obsah předmětu
Student se seznámí s technicko-dramaturgickými možnostmi a jejich výhodami/nevýhodami při záznamu těchto hudebních těles. Předmět se dále věnuje zpracování hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí, dále pak následnému zpracování ve zvukové postprodukci - možnosti, výhody / nevýhody. Tematické okruhy: - přípravné fáze záznamu - látka, čtení notového partu, nastudování dostupných nahrávek - obhlídka prostor - možnosti kontrolního měření, možnosti rozestavění hudebního tělesa - výběr technologie a její úskalí v daním prostoru - umístění mikrofonů - záznam, jeho formáty a následný export do postprodukce - práce na postprodukčním systému TC electronic SYSTEM 6000 - zapojení, dozvukové efekty, automatizace, finalizace - práce s konvolučními reverby - práce s Ambisionic formátem - VR AUDIO - metody měření III - konzultace semestrální práce a zadaných cvičení v průběhu semestru

Studijní aktivity a metody výuky
Cvičení na počítači, Praktické procvičování, Práce studentů ve dvojicích
  • Účast na výuce - 78 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 32 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání.
Student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání.
Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles
Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles
- charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles
- charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles
- studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles
- studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles
- vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí
- vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí
- vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci
- vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci
Odborné dovednosti
Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles
Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles
- analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles
- analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles
- studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles
- studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles
- použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů)
- použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů)
- praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci
- praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Práce studentů ve dvojicích
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Praktické procvičování
Práce studentů ve dvojicích
Hodnotící metody
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Doporučená literatura
  • AVID. ProTools Reference Guid v.12.8.2. Guide Part Number, 2009. ISBN 9329-65871.
  • Bláha Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla.. 3. vydání, Praha: AMU, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6.
  • BRIXEN, B. Eddy. Audio Metering - Measurements.. Standards and Practice, 2. vydání. UK: Focal Press, 2014. ISBN 978-0-240-81467-4.
  • Grečnár Jan. Filmová hudba od nápadu po soundtrack.. Ústav hudobnej vedy SAV. Bratislava, 2012. ISBN 80-89135-04-8.
  • Grečnár Jan. Zvuková realizácia filmu - umenie majstra zvuku.. JUGA. Bratislava, 2012. ISBN 978-80-89030-50.
  • HUBER, M. David & RUNSTEIN E. Robert. Moder recording Techniques.. 9. vydání, NewYork: Routledge, 2018. ISBN 978-1-138-95437-3.
  • KING Richard. Recording Orchestra nad Other Classical Music Ensembles.. Routledge. NewYork, 2017. ISBN 978-1-138-85454-3.
  • OWSINSKI Bobby. The mixing engineer´s handbook.. 4. vydání, USA: BobbyOwsinski Media Group, 2017. ISBN 978-0-9985033-4-9.
  • VLACHÝ Václav. Praxe zvukové techniky. 3. vydání, Praha: Muzukus, 2008. ISBN 978-80-86253-46-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr