Předmět: Základy podnikání v oblasti AV

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Základy podnikání v oblasti AV
Kód předmětu KAAV/AV5ZP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hubáček Kujová Zdeňka, MgA.
Obsah předmětu
1) Úvod do podnikání v audiovizi: historie, trendy a aktuální trh 2) Příležitosti v audiovizi 3) Právní aspekty podnikání v audiovizi 4) Založení fyzické a právnické osoby 5) Podnikatelský plán: tvorba a implementace 6) Marketingová strategie pro audiovizuální služby 7) Tvorba a udržování vztahů s klienty v audiovizi 8) Mezinárodní obchod s audiovizuálními službami 9) Finanční plánování a kontrola 10) Základy kalkulací a cenotvorby, konkurenceschopnost 11) Technologické inovace v audiovizuálním průmyslu 12) Nástroje a techniky k vyhodnocení úspěšnosti v audiovizuálním průmyslu

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
má přehled o základním fungování hospodářství a ekonomického prostředí
má přehled o základním fungování hospodářství a ekonomického prostředí
má přehled o základním legislativním rámci fungování ekonomických subjektů včetně rámce daňového s důrazem na podnikání a podnikatelskou činnost
má přehled o základním legislativním rámci fungování ekonomických subjektů včetně rámce daňového s důrazem na podnikání a podnikatelskou činnost
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem)
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem)
umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost
umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost
Odborné dovednosti
dovede založit ekonomický subjekt (OSVČ, s.r.o.)
dovede založit ekonomický subjekt (OSVČ, s.r.o.)
dovede vytvořit cenovou kalkulaci, orientuje se v otázkách konkurenceschopnosti
dovede vytvořit cenovou kalkulaci, orientuje se v otázkách konkurenceschopnosti
ovládá nástroje finančního plánování a kontroly
ovládá nástroje finančního plánování a kontroly
dovede podat žádost o podporu pro rozvoj podnikání
dovede podat žádost o podporu pro rozvoj podnikání
ovládá nástroje a techniky k vyhodnocení úspěšnosti podnikání
ovládá nástroje a techniky k vyhodnocení úspěšnosti podnikání
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Analýza textu
Analýza textu
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání v platném znění. .
  • Zákon č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník v platném znění. .
  • Janatka, F. Podnikání v globalizovaném světě. Praha: Wolters Kluwer., 2017.
  • SYNEK, M. a kol. Manažerská ekonomika. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-9069-6.
  • Veber, J., J. Srpová, & kol. Podnikání malé a střední firmy. 3. aktualizované a doplněné vydání.. Praha: Grada, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr