|
Vyučující
|
-
Hubáček Kujová Zdeňka, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1) Úvod do podnikání v audiovizi: historie, trendy a aktuální trh 2) Příležitosti v audiovizi 3) Právní aspekty podnikání v audiovizi 4) Založení fyzické a právnické osoby 5) Podnikatelský plán: tvorba a implementace 6) Marketingová strategie pro audiovizuální služby 7) Tvorba a udržování vztahů s klienty v audiovizi 8) Mezinárodní obchod s audiovizuálními službami 9) Finanční plánování a kontrola 10) Základy kalkulací a cenotvorby, konkurenceschopnost 11) Technologické inovace v audiovizuálním průmyslu 12) Nástroje a techniky k vyhodnocení úspěšnosti v audiovizuálním průmyslu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| má přehled o základním fungování hospodářství a ekonomického prostředí |
| má přehled o základním fungování hospodářství a ekonomického prostředí |
| má přehled o základním legislativním rámci fungování ekonomických subjektů včetně rámce daňového s důrazem na podnikání a podnikatelskou činnost |
| má přehled o základním legislativním rámci fungování ekonomických subjektů včetně rámce daňového s důrazem na podnikání a podnikatelskou činnost |
| ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku |
| ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku |
| orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem) |
| orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem) |
| umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost |
| umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dovede založit ekonomický subjekt (OSVČ, s.r.o.) |
| dovede založit ekonomický subjekt (OSVČ, s.r.o.) |
| dovede vytvořit cenovou kalkulaci, orientuje se v otázkách konkurenceschopnosti |
| dovede vytvořit cenovou kalkulaci, orientuje se v otázkách konkurenceschopnosti |
| ovládá nástroje finančního plánování a kontroly |
| ovládá nástroje finančního plánování a kontroly |
| dovede podat žádost o podporu pro rozvoj podnikání |
| dovede podat žádost o podporu pro rozvoj podnikání |
| ovládá nástroje a techniky k vyhodnocení úspěšnosti podnikání |
| ovládá nástroje a techniky k vyhodnocení úspěšnosti podnikání |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání v platném znění. .
-
Zákon č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník v platném znění. .
-
Janatka, F. Podnikání v globalizovaném světě. Praha: Wolters Kluwer., 2017.
-
SYNEK, M. a kol. Manažerská ekonomika. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-9069-6.
-
Veber, J., J. Srpová, & kol. Podnikání malé a střední firmy. 3. aktualizované a doplněné vydání.. Praha: Grada, 2012.
|