|
Vyučující
|
-
Grečnár Ján, prof. Ing. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: - mikrofony - prostor a stereofonie, akusticko-psychologické aspekty - práce s Ambisionic formátem - VR AUDIO - rozdíl studiového a "live" snímání a záznam symfonické a populární hudby, prostorové a akustické rozdíly koncertních prostorů a hudebních studií, vliv publika, volba typu mikrofonů - poloha a vzdálenost, volba typu stereofonie. - práce s hudbou - hudební studio, zvukový režisér, hudební režisér - studiové nahrávání hudby, hudební nástroje a zpěváci před mikrofonem - akustické vlastnosti hudebních nástrojů (dynamika, barva, frekvenční vyzařování)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 21 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání. |
| Student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání. |
| Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| - charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles |
| - charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles |
| - studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí |
| - vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí |
| - vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci |
| - vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| - analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles |
| - analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles |
| - studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů) |
| - použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů) |
| - praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci |
| - praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Demonstrace |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
BARLET, Bruce. BARLETT, JennY. On-Location Recording Techniques.. Focal Press. 1999. ISBN 0-240-80379-5.
-
Grečnár Jan. Zvuková realizácia filmu - umenie majstra zvuku. Juga. 2012. ISBN 978-80-89030-50-7.
-
Mike Collins. Pro Tools for Music Production. Focal Press. 2002. ISBN 0-240-51640-0.
-
RAYBURN, Ray A. Eargle´s Microphone Book.. Focal Press. 2013. ISBN 978-0-240-82075.
-
YEWDALL, David Lewis. Practical Art of Motio Picture Sound.. Focal Press, 2003. ISBN 0-240-80525-9.
|