Předmět: Teorie a technologie Zvuková skladba 5

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Teorie a technologie Zvuková skladba 5
Kód předmětu KAAV/AV5TZ
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Grečnár Ján, prof. Ing. ArtD.
Obsah předmětu
Tematické okruhy: - mikrofony - prostor a stereofonie, akusticko-psychologické aspekty - práce s Ambisionic formátem - VR AUDIO - rozdíl studiového a "live" snímání a záznam symfonické a populární hudby, prostorové a akustické rozdíly koncertních prostorů a hudebních studií, vliv publika, volba typu mikrofonů - poloha a vzdálenost, volba typu stereofonie. - práce s hudbou - hudební studio, zvukový režisér, hudební režisér - studiové nahrávání hudby, hudební nástroje a zpěváci před mikrofonem - akustické vlastnosti hudebních nástrojů (dynamika, barva, frekvenční vyzařování)

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 21 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání.
Student se naučí komunikovat ve filmovém štábu - především ve vztahu k režii a střihovému pracovišti. Je schopný realizovat krátký film a cvičení dle zadání.
Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles
Studenti dokáží popsat a charakterizovat: - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles
- charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles
- charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles
- studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles
- studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles
- vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí
- vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí
- vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci
- vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci
Odborné dovednosti
Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles
Studenti dokáží správně použít a aplikovat: - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles
- analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles
- analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles
- studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles
- studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles
- použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů)
- použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů)
- praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci
- praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Demonstrace
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Demonstrace
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • BARLET, Bruce. BARLETT, JennY. On-Location Recording Techniques.. Focal Press. 1999. ISBN 0-240-80379-5.
  • Grečnár Jan. Zvuková realizácia filmu - umenie majstra zvuku. Juga. 2012. ISBN 978-80-89030-50-7.
  • Mike Collins. Pro Tools for Music Production. Focal Press. 2002. ISBN 0-240-51640-0.
  • RAYBURN, Ray A. Eargle´s Microphone Book.. Focal Press. 2013. ISBN 978-0-240-82075.
  • YEWDALL, David Lewis. Practical Art of Motio Picture Sound.. Focal Press, 2003. ISBN 0-240-80525-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr