|
Vyučující
|
-
Liebenberger Július, Mgr. art. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Důraz bude kladen na užití barvy jako kameramanského výrazového prostředku, objasní pojmy jako harmonie a disharmonie barev s následným procvičením.V návaznosti na barvu se předmět bude věnovat barevným úpravám obrazu, primárním a sekundárním korekcím, maskování, změna atmosféry v postprodukci. Student se obeznámí s problematikou televize, distribuce a šíření signálu. Student se seznámí s tvorbou scénáře s komplexním posouzením všech atributů použití výrazových prostředků. - barva jako výrazový prostředek - harmonie a disharmonie barev - barva v prostoru - tvorba scény ve vztahu k barevné hloubce - vzdušná perspektiva - primární a sekundární korekce - maska - změna atmosféry v postprodukci, tvůrčí nástroje kameramana v postprodukci - příprava scény pro VFX - scénář téma, atmosféra, prostor, záběr - adaptace literární předlohy
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 21 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student rozumí výrazu a orientuje se v díle. |
| Student rozumí výrazu a orientuje se v díle. |
| - definuje harmonie a disharmonie barev |
| - definuje harmonie a disharmonie barev |
| - vysvětlí problematiku barvy jako výrazového prostředku |
| - vysvětlí problematiku barvy jako výrazového prostředku |
| - popíše tvorbu scény ve vztahu k barevné hloubce |
| - popíše tvorbu scény ve vztahu k barevné hloubce |
| - definuje, co je maska, vzdušná perspektiva, či primární a sekundární korekce |
| - definuje, co je maska, vzdušná perspektiva, či primární a sekundární korekce |
| - vysvětlí základy obrazové postprodukce a filmového triku |
| - vysvětlí základy obrazové postprodukce a filmového triku |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - využívá při práci harmonii a disharmonii barev |
| - využívá při práci harmonii a disharmonii barev |
| - nastavuje barevnost jako výrazový prostředek |
| - nastavuje barevnost jako výrazový prostředek |
| - pracuje s barevnou hloubkou |
| - pracuje s barevnou hloubkou |
| - zvládá primární a sekundární korekce |
| - zvládá primární a sekundární korekce |
| - nastavuje základy obrazové postprodukce a filmového triku |
| - nastavuje základy obrazové postprodukce a filmového triku |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Přednášení |
| Praktické procvičování |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Ústní zkouška |
| Písemná zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
BACHER, H.P., SURVAVANSHI, S. Vision: Color and Composition for Film.. Laurence King Publishing, 2018. ISBN 1786272202.
-
FORTIN D.T. Architecture and Science-Fiction Film: Philip K. Dick and the Spectacle of Home. ASIN: B01NCHXBUJ. Ashgate Studies in Architecture), Routledge, 2016.
-
HULFISH, S. The Art and Technique of Digital Color Correction.. Focal Press, 2012. ISBN 024081715X.
-
NEUMANN D. Film Architecture: From Metropolis to Blade Runner.. Prestel Pub, 1999. ISBN 3791321633.
-
PETERSON B. Understanding Color in Photography: Using Color, Composition, and Exposure to Create Vivid Photos.. Watson-Guptill, 2017. ISBN 9780770433116.
|