|
Vyučující
|
-
Kudláč Jakub, prof. Mgr. Ph.D.
-
Dvořáčková Markéta, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Pojem dokumentární film Dokumentární konvence a typické uspořádání Jak lze dokumentární filmy rozlišovat? Etika a dokumentární film Inscenovanost v dokumentárním filmu Experimentální film Zlínský film
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 23 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Po absolvování kurzu - student vysvětlí, jak lze přistupovat k pojmu "dokumentární film" |
| Po absolvování kurzu - student vysvětlí, jak lze přistupovat k pojmu "dokumentární film" |
| - jakými způsoby lze dokumentární filmy rozlišovat |
| - jakými způsoby lze dokumentární filmy rozlišovat |
| - proč jsou při studiu dokumentárních filmů tak důležité etické otázky |
| - proč jsou při studiu dokumentárních filmů tak důležité etické otázky |
| - definuje pojem "experimentální film", uvádí příklady dle své volby |
| - definuje pojem "experimentální film", uvádí příklady dle své volby |
| - orientuje se v dějinách města Zlína, zná jeho filmové dějiny, vysvětlí, co jsou to tzv. průmyslové filmy |
| - orientuje se v dějinách města Zlína, zná jeho filmové dějiny, vysvětlí, co jsou to tzv. průmyslové filmy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - navrhnout a představit koncepci patnáctiminutového výkladu k zadaným státnicovým okruhům (Dokumentární film: pojem a metody, Zlínský film) |
| - navrhnout a představit koncepci patnáctiminutového výkladu k zadaným státnicovým okruhům (Dokumentární film: pojem a metody, Zlínský film) |
| - ke každému z okruhů pak dokáže vybrat významné a příznačné filmy, o kterých je připraven/a s hlubší znalostí společenského i produkčního kontextu hovořit |
| - ke každému z okruhů pak dokáže vybrat významné a příznačné filmy, o kterých je připraven/a s hlubší znalostí společenského i produkčního kontextu hovořit |
| - analyzovat a interpretovat film dle vlastního výběru |
| - analyzovat a interpretovat film dle vlastního výběru |
| - vypracovat úkoly k vybraným (a případně i aktuálně řešeným) problémům studia filmových dějin |
| - vypracovat úkoly k vybraným (a případně i aktuálně řešeným) problémům studia filmových dějin |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Analýza uměleckého díla |
| Přednášení |
| Analýza uměleckého díla |
| Hodnotící metody |
|---|
| Esej |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Esej |
|
Doporučená literatura
|
-
GAUTHIER, Guy. Dokumentární film, jiná kinematografie.. Translated by Ladislav Šerý. 1. vyd. Akademie múzických umění, 507 s. Praha, 2004. ISBN 8073310236.
-
Nichols, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze ; Jihlava : JSAF, Mezinárodní festival dokumentárních filmů, 2010. ISBN 978-80-7331-181-0.
-
SZCZEPANIK, Petr. Mediální výstavba Ideálního průmyslového města. Síť médií v Baťově Zlíně 30. let. In Kinematografie a město. Studie z dějin lokální filmové kultury. FF MU, s. 18-60. Brno, 2005.
|