|
Vyučující
|
-
Liebenberger Július, Mgr. art. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Soustředí se na vztahy uvnitř záběru. Předmět je orientovaný na zdokonalování zručnosti studenta vytvářet dramatický obraz, na schopnost rozlišit a správně použít všechny výrazové prostředky kameramana. Student se učí preciznosti práce s výrazovými prostředky, procvičuje jejich propojení s dramaturgickým záměrem. Předmět je zaměřen na seznámení se s televizním vysíláním. Studenti se obeznámí s digitálním intermediátem, jeho využitím a principem fungování jednotlivích částí DI. - terestriální vysílací řetězec - satelitní vysílací řetězec - modulace - principy - DVB - principy a technologie - odbavovací TV pracoviště - barevné korekce - princip a základní funkce. DaVinci - práce na bakalářském filmu, cizelování aplikace metod na vzniku obrazu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student je schopný výrazně aplikovat teoretické vědomosti ve svých vlastních projektech audiovizuálních děl. |
| Student je schopný výrazně aplikovat teoretické vědomosti ve svých vlastních projektech audiovizuálních děl. |
| - definuje principy vztahů ve vnitrozáběru |
| - definuje principy vztahů ve vnitrozáběru |
| - vysvětlí základy tvorby dramatického obrazu |
| - vysvětlí základy tvorby dramatického obrazu |
| - vysvětlí možnosti využití výrazových prostředků |
| - vysvětlí možnosti využití výrazových prostředků |
| - definuje, co je dramaturgický záměr |
| - definuje, co je dramaturgický záměr |
| - popíše principy propojování výrazových prostředků s dramaturgickým záměrem |
| - popíše principy propojování výrazových prostředků s dramaturgickým záměrem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vyhodnocuje vztahy uvnitř záběru |
| - vyhodnocuje vztahy uvnitř záběru |
| - využívá znalosti dramatického obrazu |
| - využívá znalosti dramatického obrazu |
| - využívá znalosti obrazových prostředků |
| - využívá znalosti obrazových prostředků |
| - využívá principy dramatického záměru |
| - využívá principy dramatického záměru |
| - zvládá propojování výrazových prostředků s dramaturgickým záměrem |
| - zvládá propojování výrazových prostředků s dramaturgickým záměrem |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Známkou |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
BROWN, B. AVP 100 Bundle 2018: Motion Picture and Video Lighting, Routletge. 2018. ISBN 041585413X.
-
Harry Box, Set Lighting. Technician's Handbook, Routledge. 2010. ISBN 9780240810751.
-
MALKIEWISZ, K. Film Lighting: Talks with Hollywood's Cinematographers and Gaffers, Touchstone. 2012. ISBN 978-1439169063.
-
SZATKOWSKI, J. A Theory of Dramaturgy, Routledge. 2013. ISBN 0815354711.
-
UVA, G.M. Studio grip´s essential guide, Routledge. 2013. ISBN 0415842379.
|