|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Kurz se zabývá analýzou oceněných filmů z mezinárodních studentských festivalů, ukázky filmů z českého a světového filmového prostředí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Týmová práce
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - vyjmenovat jednotlivé dramaturgické teorie |
| - vyjmenovat jednotlivé dramaturgické teorie |
| - umí rozpoznat plot points |
| - umí rozpoznat plot points |
| - dokáže charakterizovat strukturu narativních vzorců v závislosti na žánrech |
| - dokáže charakterizovat strukturu narativních vzorců v závislosti na žánrech |
| - popsat rozdíly ve strukturách různých narativních strategií |
| - popsat rozdíly ve strukturách různých narativních strategií |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - dovede aplikovat jednotlivé dramaturgické teorie na konkrétní film |
| - dovede aplikovat jednotlivé dramaturgické teorie na konkrétní film |
| - umí analyzovat struktury různých typů filmového vyprávění |
| - umí analyzovat struktury různých typů filmového vyprávění |
| - umí na konkrétních příkladech demonstrovat odchylky od strukturálních vzorců |
| - umí na konkrétních příkladech demonstrovat odchylky od strukturálních vzorců |
| - zvládne vyřešit slabá míste ve struktuře vyprávění |
| - zvládne vyřešit slabá míste ve struktuře vyprávění |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
| Rozhovor |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Známkou |
| Rozhovor |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
CAMPBELL Joseph. The Hero with a Thousands Faces.. New Jersey : Princeton University Press, 2004.
-
Field, Syd. Jak napsat dobrý scénář. Praha, Rybka Publishers, 2007. ISBN 80-87067-65-7.
-
MONACO, James. Jak číst film. Albatros, Praha, 2004. ISBN 978-80-00-01410-4.
-
NOVOTNÝ, Ján David. Chcete psát scenář. Ediční centrum AMU Praha, 2000. ISBN 80-85883-52-X.
-
Plazewski, Jerzy. Filmová řeč. Praha : Orbis, 1967.
-
THOMPSONOVÁ, Kristin, BORDWELL, David. Dějiny filmu. Praha, 2007. ISBN 978-80-7331-80-2.
|