|
Vyučující
|
-
Grečnár Ján, prof. Ing. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Stručná osnova předmětu: Hudební a dialogový playback: dialogový, hudební, technologie kontaktního snímání s hudebním playbackem, zajištění synchronizace při přepisu (pilot. TC). - Nahrávka filmové hudby: příprava hudebního scénáře - délky jednotlivých částí filmové hudby, hudební studio (vybavení studia, zvuková režie), nahrávání na "obraz" - Použití a výběr archivní hudby: práce s archivní hudbou, nevhodnost použití stereonahrávky pro vícekanálové formáty, autorská práva. - Ruchy a atmosféry v hraném dlouhometrážním filmu: způsoby získávání, kontaktní - synchronní záznam snímků bez dialogů, postsynchrony ruchy (způsob a technika nahrávání, komunikace s ruchármi), archivní ruchy a atmosféry, vytváření nových atmosfér vrstvením a kombinací, vytváření za pomoci různých úprav a stylizaci, tvůrčí způsoby vytváření a použita atmosfér a ruchů, příprava ruchový stop na DAW - úpravy, nástřih a vytváření přechodů, ...), - Výsledný zvukový mix hraného dlouhometrážních filmu: dotvoření a zkompletování jednotlivých zvukových stop, alternativní řešení zvukové režie jednotlivých zvukových scén, vytváření jednotlivých "Stam", klasický způsob mixáže analogovou technologie automatického, mix na DAW, kombinovaný způsob mixáže (analogový / digitální vícestopý páskový záznam + DAW), automatizované způsoby mixáže, mix ve velkých filmových mixážních halách, - Mezinárodní zvukové pásy: zvukový obsah IT band (zpěv, hlášení, lidské nedialógové zvuky, dechy, vzdechy, smích ...).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Domácí příprava na výuku
- 21 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| - definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| - charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles |
| - charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles |
| - studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí |
| - vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí |
| - vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci |
| - vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| - aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles |
| - analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles |
| - analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles |
| - studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles |
| - použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů) |
| - použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů) |
| - praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci |
| - praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
| Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
|
Doporučená literatura
|
-
BARLET, Bruce. BARLETT, JennY. On-Location Recording Techniques.. Focal Press. 1999. ISBN 0-240-80379-5.
-
Grečnár Jan. Zvuková realizácia filmu - umenie majstra zvuku. Juga. 2012. ISBN 978-80-89030-50-7.
-
Mike Collins. Pro Tools for Music Production. Focal Press. 2002. ISBN 0-240-51640-0.
-
RAYBURN, Ray A. Eargle´s Microphone Book.. Focal Press. 2013. ISBN 978-0-240-82075.
-
YEWDALL, David Lewis. Practical Art of Motio Picture Sound.. Focal Press, 2003. ISBN 0-240-80525-9.
|