Předmět: Teorie a technologie Zvuková skladba 4

» Seznam fakult » FMK » KAAV
Název předmětu Teorie a technologie Zvuková skladba 4
Kód předmětu KAAV/AV4TZ
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Grečnár Ján, prof. Ing. ArtD.
Obsah předmětu
Stručná osnova předmětu: Hudební a dialogový playback: dialogový, hudební, technologie kontaktního snímání s hudebním playbackem, zajištění synchronizace při přepisu (pilot. TC). - Nahrávka filmové hudby: příprava hudebního scénáře - délky jednotlivých částí filmové hudby, hudební studio (vybavení studia, zvuková režie), nahrávání na "obraz" - Použití a výběr archivní hudby: práce s archivní hudbou, nevhodnost použití stereonahrávky pro vícekanálové formáty, autorská práva. - Ruchy a atmosféry v hraném dlouhometrážním filmu: způsoby získávání, kontaktní - synchronní záznam snímků bez dialogů, postsynchrony ruchy (způsob a technika nahrávání, komunikace s ruchármi), archivní ruchy a atmosféry, vytváření nových atmosfér vrstvením a kombinací, vytváření za pomoci různých úprav a stylizaci, tvůrčí způsoby vytváření a použita atmosfér a ruchů, příprava ruchový stop na DAW - úpravy, nástřih a vytváření přechodů, ...), - Výsledný zvukový mix hraného dlouhometrážních filmu: dotvoření a zkompletování jednotlivých zvukových stop, alternativní řešení zvukové režie jednotlivých zvukových scén, vytváření jednotlivých "Stam", klasický způsob mixáže analogovou technologie automatického, mix na DAW, kombinovaný způsob mixáže (analogový / digitální vícestopý páskový záznam + DAW), automatizované způsoby mixáže, mix ve velkých filmových mixážních halách, - Mezinárodní zvukové pásy: zvukový obsah IT band (zpěv, hlášení, lidské nedialógové zvuky, dechy, vzdechy, smích ...).

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Domácí příprava na výuku - 21 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 15 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
- definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles
- definovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spoené se zvukovým záznamen větších hudebních těles
- charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles
- charakterizovat jejich výhody/nevýhody při záznamu těchto hudebních těles
- studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles
- studenti dokáží popsat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles
- vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí
- vysvětlit zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí
- vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci
- vysvětlit možnosti / výhody / nevýhody následného zpracování ve zvukové postprodukci
Odborné dovednosti
- aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles
- aplikovat různé technicko-dramaturgické možnosti, spojené se zvukovým záznamen větších hudebních těles
- analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles
- analyzovat a zvolit adekvátní metody záznamu zvuku početnějších hudebních těles
- studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles
- studenti dokáží vyjmenovat jdnotlivé kategorie skupinových hudebních těles
- použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů)
- použít náležité a vhodně zvolené moetody zpracování nahrávání hudebních uskupení (těles) ve studiovém a živém prostředí (včetně volby vhodných softwarů)
- praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci
- praktické následné zpracování ve zvukové postprodukci
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • BARLET, Bruce. BARLETT, JennY. On-Location Recording Techniques.. Focal Press. 1999. ISBN 0-240-80379-5.
  • Grečnár Jan. Zvuková realizácia filmu - umenie majstra zvuku. Juga. 2012. ISBN 978-80-89030-50-7.
  • Mike Collins. Pro Tools for Music Production. Focal Press. 2002. ISBN 0-240-51640-0.
  • RAYBURN, Ray A. Eargle´s Microphone Book.. Focal Press. 2013. ISBN 978-0-240-82075.
  • YEWDALL, David Lewis. Practical Art of Motio Picture Sound.. Focal Press, 2003. ISBN 0-240-80525-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr