|
Vyučující
|
-
Pustina Kocí Irena, MgA. Ph.D., MBA
-
Velič Martin, MgA. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Pozornost bude zaměřena zejména na: - Přímé přenosy (příprava natáčení, spolupráce s hlavním kameramanem, specifika střihu a zvuku, rozdíly dle typu akce) - Sportovní pořady (specifika, příprava natáčení, podmínky využití sportu v reklamě) - Základy dokumentu - Filmová technologie - režisér a animátor (počítačová a klasická animace) - zvláštní metody režijní práce - Tvorba moodboardu, storyboardu, tvorba animatiku, režijní treatment - Druhy a specifika jednotlivých typů pořadů (zpravodajský pořad, publicistický pořad, dokument, dramatická tvorba, hudební pořady, vědecké a populárně vědecké pořady, školní a instrukční pořady, propagační pořady, střihové pořady, sportovní přenosy a záznamy) + FILMLAB (online televizní vysílání) - Zvláštní druhy audiovizuálních děl (AV instalace, polyekran, laterna magika, velkoplošné projekce a projekce na netradiční materiály, 3D pořad, videoart) Náplní předmětu jsou také scenáristické teorie, týkající se zpracování látky do námětu a premisy, teorie vyprávěcích struktur a kompozic celku. Těžiště předmětu bude v teoriích, týkajících se paralelního vyprávění a jeho zákonitostí.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce
- Domácí příprava na výuku
- 21 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student prohlubuje znalosti ze zimního semestru a nově se seznámí s: - strukturální metody tvorby scénáře (sekvenční metoda Franka Daniela, teorie beatů Blakea Snydera) |
| Student prohlubuje znalosti ze zimního semestru a nově se seznámí s: - strukturální metody tvorby scénáře (sekvenční metoda Franka Daniela, teorie beatů Blakea Snydera) |
| - teorie tvorby dramatických postav (C.G.Jung, L. Egri), práce s dialogy |
| - teorie tvorby dramatických postav (C.G.Jung, L. Egri), práce s dialogy |
| - solární systém (Robert McKee) |
| - solární systém (Robert McKee) |
| - teorie šesti modů reprezentace Billa Nicholse |
| - teorie šesti modů reprezentace Billa Nicholse |
| - psaní doprovodných textů (anotace, explikace, outline, treatment atp.) |
| - psaní doprovodných textů (anotace, explikace, outline, treatment atp.) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student dovede: - analyzovat strukturu vyprávění a identifikovat možný problém |
| Student dovede: - analyzovat strukturu vyprávění a identifikovat možný problém |
| - navrhnout řešení strukturálního probému |
| - navrhnout řešení strukturálního probému |
| - identifikovat a navrhnout řešení problému dramatických postav |
| - identifikovat a navrhnout řešení problému dramatických postav |
| - aplikovat teorii modů reprezentace B. Nicholse |
| - aplikovat teorii modů reprezentace B. Nicholse |
| - aplikovat znalost žánrů doprovodných textů a napsat anotaci, explikaci, synopsi, outline, treatment atp. |
| - aplikovat znalost žánrů doprovodných textů a napsat anotaci, explikaci, synopsi, outline, treatment atp. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Přednášení |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Žánr ve filmu : [sborník příspěvků z VI. česko-slovenské filmologické konference konané v Olomouci 14.-16.11.2002]. Vyd. 1. Praha : Národní filmový archiv, 2004. ISBN 80-7004-116-1.
-
Adler, Rudolf. Cesta k filmovému dokumentu. Praha. ISBN 8085883-22-8.
-
ARONSONOVÁ, Linda. Scénář pro 21. století. NAMU, Praha 2014. ISBN 978-80-7331-314-2.
-
Borstin, Jon. Tajemství filmové řeči. Universum. ISBN 978-80-7617-619-5.
-
Cmíral, L. Režie živého televizního vysílání.
-
Michael Rabiger. Directing: Film Techniques and Aesthetics. Focal Press, 2013. ISBN 0240818458.
|