|
Vyučující
|
-
Liebenberger Július, Mgr. art. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět na ukázkách uvádí studenta do problematiky tvorby atmosféry za použití kameramanských vyjadřovacích prostředků. Student se obeznámí s problematikou zpracování obrazu v elektronické kameře, obeznámen bude s pojmy jako kódování, kontajner, komprese, dekomprese. Předmět studenta uvede do problematiky distribuce a zpracování obrazu ve vztahu k distribučním médiím. Je analyzován barevný prostor a barevné zpracování obrazu. V teoretické části se student dozví o základech obrazové postprodukce a filmového triku. Je analyzován prostor a dramaturgické vztahy navozené prostorem. Student je pod odborným vedením dále informovaný o možnostech a využití filmové světelné techniky. Analyzuje její využití a v napojení na zasvětlování scény rozeznává její fotometrické veličiny a využitelný charakter. Student analyzuje a zaobírá se architekturou prostoru a jeho zasvětlování. Zkoumá světelný poměr a jeho vliv na světelnou atmosféru. Analyzuje pětibodové svícení, vytváří různé světelné atmosféry. V úzkém napojení na praktická cvičení se posluchač snaží o základní průnik vztahu literární předlohy - představy - realizace světelné atmosféry, ve vztahu k dramaturgii. Mistrovské ovládnutí osvětlování scény je zakončeno seznámením se systémem zasvětlování CLRS Berger - Bertelsbach a jeho praktickým využitrím v zasvětlování prostoru.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 21 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student rozumí výrazu a orientuje se v díle. |
| Student rozumí výrazu a orientuje se v díle. |
| - definuje tvorbu atmosféry za použití kameramanských vyjadřovacích prostředků |
| - definuje tvorbu atmosféry za použití kameramanských vyjadřovacích prostředků |
| - vysvětlí problematiku zpracování obrazu v elektronické kameře |
| - vysvětlí problematiku zpracování obrazu v elektronické kameře |
| - popíše, co je kódování, komprese, dekomprese |
| - popíše, co je kódování, komprese, dekomprese |
| - definuje problematiku distribuce a zpracování obrazu ve vztahu k distribučním médiím |
| - definuje problematiku distribuce a zpracování obrazu ve vztahu k distribučním médiím |
| - vysvětlí základy obrazové postprodukce a filmového triku |
| - vysvětlí základy obrazové postprodukce a filmového triku |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - pracuje s filmovou atmosférou pomocí kameramanských prostředků |
| - pracuje s filmovou atmosférou pomocí kameramanských prostředků |
| - analyzuje prostor a dramaturgické vztahy navozené prostorem |
| - analyzuje prostor a dramaturgické vztahy navozené prostorem |
| - při natáčení využívá znalosti zpracování obrazu v elektronické kameře |
| - při natáčení využívá znalosti zpracování obrazu v elektronické kameře |
| - při natáčení využívá znalosti kódování, komprese, dekomprese |
| - při natáčení využívá znalosti kódování, komprese, dekomprese |
| - zpracovává obraz ve vztahu k distribučnímu médiu |
| - zpracovává obraz ve vztahu k distribučnímu médiu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Přednášení |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Ústní zkouška |
| Písemná zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
BACHER, H.P., SURVAVANSHI, S. Vision: Color and Composition for Film.. Laurence King Publishing, 2018. ISBN 1786272202.
-
FORTIN D.T. Architecture and Science-Fiction Film: Philip K. Dick and the Spectacle of Home. ASIN: B01NCHXBUJ. Ashgate Studies in Architecture), Routledge, 2016.
-
HULFISH, S. The Art and Technique of Digital Color Correction.. Focal Press, 2012. ISBN 024081715X.
-
NEUMANN D. Film Architecture: From Metropolis to Blade Runner.. Prestel Pub, 1999. ISBN 3791321633.
-
PETERSON B. Understanding Color in Photography: Using Color, Composition, and Exposure to Create Vivid Photos.. Watson-Guptill, 2017. ISBN 9780770433116.
|