|
Vyučující
|
-
Liebenberger Július, Mgr. art. ArtD.
|
|
Obsah předmětu
|
Soustředí se na zadávání a konzultace praktických cvičení. Těžiště předmětu je taktéž v procvičovaní exponometrických situací, pohybu kamery, a osvětlování scény. V předmětu se student seznámí i s praktickým využitím exponometrie jako tvůrčího nástroje při realizaci dramatického záměru. Výstupem jsou AV díla které dávají schopnost studenta získat komplexní znalosti při tvorbě dramatického AV díla. - pojem barvy, barva - jednotlivé barevné teorie - práce s barvou, aplikační praxe - barevné modely - CIE trichromatický trojúhelník - rozdílová barevná rovnice. - Barevný prostor kamery
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 78 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student je schopný výrazně aplikovat teoretické vědomosti ve svých vlastních projektech audiovizuálních děl. |
| Student je schopný výrazně aplikovat teoretické vědomosti ve svých vlastních projektech audiovizuálních děl. |
| - definuje principy exponometrie |
| - definuje principy exponometrie |
| - vysvětlí principy exponometrických situací ve vazbě na pohyb kamery |
| - vysvětlí principy exponometrických situací ve vazbě na pohyb kamery |
| - vysvětlí principy exponometrických situací ve vazbě na osvětlování scény |
| - vysvětlí principy exponometrických situací ve vazbě na osvětlování scény |
| - popíše principy exponometrie jako tvůrčího nástroje při realizaci dramatického záměru |
| - popíše principy exponometrie jako tvůrčího nástroje při realizaci dramatického záměru |
| - vysvětlí principy exponometrie při kompozici obrazu |
| - vysvětlí principy exponometrie při kompozici obrazu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - vyhodnocuje principy exponometrie |
| - vyhodnocuje principy exponometrie |
| - využívá exponometrii ve vazbě na pohyb kamery |
| - využívá exponometrii ve vazbě na pohyb kamery |
| - využívá exponometrii ve vazbě na osvětlování |
| - využívá exponometrii ve vazbě na osvětlování |
| - využívá principy exponometrie jako tvůrčího nástroje při realizaci dramatického záměru díla |
| - využívá principy exponometrie jako tvůrčího nástroje při realizaci dramatického záměru díla |
| - zvládá exponometrii při komponování obrazu |
| - zvládá exponometrii při komponování obrazu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Projekce (statická, dynamická) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Projekce (statická, dynamická) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Známkou |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
BROWN, B. AVP 100 Bundle 2018: Motion Picture and Video Lighting, Routletge. 2018. ISBN 041585413X.
-
Harry Box, Set Lighting. Technician's Handbook, Routledge. 2010. ISBN 9780240810751.
-
MALKIEWISZ, K. Film Lighting: Talks with Hollywood's Cinematographers and Gaffers, Touchstone. 2012. ISBN 978-1439169063.
-
UVA, G.M. Studio grip´s essential guide, Routledge. 2013. ISBN 0415842379.
|